Mirković, Maja (2013) Etika u reklamiranju. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (368kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Tema završnog rada jest etika u reklamiranju, reklamnim porukama, oglasima i komunikaciji s potrošačima. Etika kao grana filozofije, veoma je važna za odlučivanje na kakav bi način oglašivači trebali privlačiti kupce a da ne povrijede moralnost društva i pojedinaca. Reklama kao sredstvo komunikacije i prenošenja poruka počela se koristiti u vremenu prije širenja tiskanih medija, kada je usmena predaja odigrala važnu ulogu u reklamiranju obrta. Širenjem tiskanih medija, te izumom radija, telefona, televizije i računala, dolazi do prave poplave oglašavanja u najrazličitijim medijima i na najrazličitijim mjestima. Kako bi se privukla pozornost javnosti, oglašivači primjenjuju sve radikalnije, upečatljivije i šokantnije načine reklamiranja. Neki od primjera privlačenja pozornosti u komunikaciji su apelativnost, ekspresivna funkcija jezika reklame, primjena definicija i poetike. I psihološka manipulacija pokazala se učinkovitim sredstvom poticanja potražnje, a očituje se kroz upotrebu simbola, boje i teksta u reklamama. Neki od najzastupljenijih simbola su zdravlje, mladost, uspjeh, bogatstvo, ljubav, karijera, seksualnost, zadovoljna obitelj i harmonija života. Upravo zbog zastupljenosti manipulacije, javljaju se i problemi vezani uz komunikaciju. Neki od problematičnih primjera oglašavanja su zavaravajuće oglašavanje, komparativno oglašavanje, prikriveno oglašavanje, subliminalne poruke, kontroverzno i oglašavanje usmjereno na djecu kao ciljnu skupinu oglašivača. Djeca su najosjetljivija skupina kojoj se oglašivači obraćaju, zbog činjenice da ona ujedno imaju i najmanju kritičnost prema medijskim sadržajima i reklamama. Zbog toga društvo pred marketinške stručnjake postavlja zadatak pridržavanja principa, vrijednosti i standarda struke, čime se bavi etika u marketingu i oglašavanju. Zbog sveopće manipulacije i želje za profitom, etika i etički kodeksi struke postaju nužna pravila pomoću kojih se regulira odlučivanje u medijskom prostoru i društvu općenito. Etično i društveno odgovorno oglašavanje kao model poslovanja navodi smjernice kako se ponašati na tržištu i ostvariti dobit a istovremeno ne ugroziti moral i osjećaje potrošača.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2013/116 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Kultura i turizam |
Datum pohrane: | 04 Oct 2013 09:06 |
Zadnja promjena: | 04 Oct 2013 09:06 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2381 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |