Černjul, Bernarda (2013) Marketing prema osjetljivim tržišnim segmentima. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Danas kompanije koriste različita marketinška sredstva s ciljem privlačenja što većeg broja kupaca. Međutim njihove metode nisu uvijek etički prihvatljive te mnogo puta privlače pozornost svojim negativnim i neprikladnim oglašavanjem. Takva praksa nije poštena ni prema jednom potrošaču. Dok prosječan potrošač može razumjeti metode kojima se poduzeća koriste kako bi privukli ili bolje reći manipulirali potrošačima, što je s onima koji toga nisu svjesni ili nisu sposobni to razumjeti? Da li je marketing prema takvim osobama onda pošten? U skupinu osjetljivih tržišnih segmenata, koji zahtijevaju posebnu pažnju, spadaju djeca, stariji potrošači te tržišno nepismene osobe. No, umjesto da se tim osobama prida posebna pozornost, njihovo neznanje i ranjivost poduzeća još više iskorištavaju za svoju dobrobit i veću zaradu. Oglasi se kreiraju s ciljem da privuku što više ljudi kako bi zarada bila što veća te se današnje društvo sve više tome povodi, ne vodeći brigu o tome kakve to posljedice ima na njihove potrošače. Često se namjerno koriste takvi oglasi koji će podići prašinu u javnosti kako bi se za njih čulo i o njima pričalo pa makar i negativno. Svrha ovog rada je opisati karakteristike svakog segmenta, kakvim se metodama poduzeća koriste u oglašavanju prema njima te koje agencije i zakoni danas štite osjetljive tržišne segmente. U prvom djelu objašnjava se pojam segmentacije tržišta, zašto je ona važna i koje se varijable koriste prilikom segmentacije tržišta. Nadalje, daje se kratki opis pojedinih marketinških segmenata i njihovih karakteristika. Isto tako objašnjava se pojam etike u marketingu, kako ona može utjecati na poslovanje poduzeća i kakve posljedice može imati neetično poslovanje. Sljedeća točka uvodi nas u srž ove teme, a to je ciljanje ranjivih skupina. Ranjive skupine su one skupine kojima određeni proizvod može nanijeti neku štetu ili one koje se nalaze u nepovoljnijem položaju od ostalih tržišnih segmenata. U ovom radu opisuju se tri takva segmenta, a to su djeca, starije osobe i tržišno nepismeni. Djeca su zbog svoje naivnosti, lakovjernosti i neznanja vrlo ranjiva grupa. U radu se objašnjava zašto poduzeća ciljaju upravo njih, kakvim se strategijama i trikovima služe da bi ih privukla, ali i kakve posljedice može imati marketing usmjeren prema djeci te koje agencije i zakoni postoje da bi zaštitili djecu od takvog oglašavanja. Isti takav problem postoji i kod dvanaestogodišnjaka koje poduzeća sve više ciljaju te ih prisiljavaju da brže odrastu, nudeći im proizvode za djevojke i mladiće. Tinejdžeri su vrlo osjetljivi na proizvode namijenjene odraslima, a u ovom radu je poseban osvrt na problem korištenja alkohola i cigareta kod maloljetnih osoba te kako takvo oglašavanje na njih utječe. Tinejdžeri se nalaze u godinama u kojim mogu biti osjetljivi na svoj izgled, pa oglašavanje lijepih, mršavih djevojaka i mladića čiji su oglasi prepravljeni može kod njih izazvati nezadovoljstvo i nerealni standard ljepote. Starije osobe također su sve više na meti poduzeća jer čine vrlo zahvalan tržišni segment. Objašnjava se kako bi se trebalo oglašavati prema njima i što bi pritom trebalo izbjegavati. Također govori se i o telemarketing i Internet prevarama koje su danas vrlo popularne. Posljednji segment koji je zastupljen u radu su tržišno nepismene osobe. U radu se navode karakteristike takvog segmenta i kako bi im se moglo pomoći u oglašavanju. Isto tako kao primjer takvog segmenta objašnjavaju se manjine, a poseban naglasak je na najveće manjinske grupe u SAD-u i homoseksualce, prema kojima se marketing u proteklih par godina povećao. U zadnjoj točki tako daje se nekoliko primjera neetičkog oglašavanja koje su neke tvrtke koristile, a za koje su bile kažnjavane ili je njihov oglas bio zabranjen.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2013/199 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.1 Opća pitanja trgovine. Tržište > 339.138 Marketing |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 29 Nov 2013 08:04 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 11:06 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2489 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |