Belušić, Lara (2011) Utjecaj marke na donošenje odluka o kupovini. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (565kB) |
Sažetak
U procesu odluke o kupnji robne marke kupca često vode navike odnosno ponavljanje kupnje određene robne marke s kojom je u prošlosti bio zadovoljan i koja je zadovoljila njegovu potrebu. Stoga se događa da kupac iz navike kupuje proizvode određene marke, na istom mjestu, kod istog prodavača i slično. Međutim dogodi li se nešto što remeti njegove navike, kupac se suočava sa problemom donošenja odluke o kupnji. Odluka o kupnji je složen proces koji prolazi kroz različite faze i u sebi ujedinjuje brojne psihološke, društvene i kulturalne utjecaje na potrošača odnosno kupca. Svrha ovog rada je prikazati kako teče proces odluke o kupnji robne marke te koji su bitni čimbenici koji ujteču na odluku o kupnji. Cij rada je na primjeru robne marke H&M prikazati koji su temeljni čimbenici koji ujteču na odabir kod kupnje upravo te robne marke. Rad se sastoji od dva dijela; - teoretskog i praktičnog. U teoretskom dijelu korištena je metoda analize i sinteze, te metoda indukcije i dedukcije, kojima su objašnjeni temeljni pojmovi, podjele i slično vezano za samu problematiku i tematiku rada. U ovom dijelu rada korištena je razna domaća i strana literatura koja obrađuje tematiku kupovine i odluke o kupnji, te je korišten i pokoji članak uglavnom stranih autora. U praktičnom dijelu rada provodilo se istraživanje i korišten je upitnik koji se sastoji od 18 pitanja. Korišteni su primarni podaci dobiveni pomoću metode anketiranja koja je provedena na 50 ispitanika u periodu 4. do 7.10 2011. Nakon uvodnog dijela drugo poglavlje donosi definiciju robne marke te kako je tekao povijesni razvoj robne marke. U ovom poglavlju prikazana je i važnost robne marke te temeljne karakteristike. Treće poglavlje definira proces odluke o kupnji. Navedene su sve faze s kojima se kupac susreće u tom procesu, te je svaka od tih faza pobliže objašnjena. Četvrto poglavlje donosi pregled čimbenika koji utječu na odluku o kupnji te razine odluke o kupnji. Četiri je temeljna čimbenika koja utječu na taj proces i u ovom poglavlju oni su pobliže objašnjeni. Peto poglavlje je praktični dio rada. U ovom poglavlju na primjeru robne marke Hennes & Mauritz (H&M) provedeno je istraživanje na 50 ispitanika. Tim istraživanjem željelo se saznati koji su temeljni faktori i čimbenici zbog kojih se ljudi odlučuju na kupnju ove robne marke te zbog čega eventualno se ne bi odlučili za kupnju iste. Istraživanje je provedeno na 50 ispitanika i za ispitivanje je korišten anketni upitnik. Istraživanje je provedeno pute emaila i društvene mreže facebook. Šesto poglavlje je završno poglavlje u kojem je izveden zaključak.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/114 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 02 Nov 2011 12:06 |
Zadnja promjena: | 02 Nov 2011 12:06 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/249 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |