E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

The impact of demographic and socio-psychological factors on consumers ethnocentric tendencies in Croatia

Matić, Matea (2013) The impact of demographic and socio-psychological factors on consumers ethnocentric tendencies in Croatia. Ekonomska istraživanja (3). pp. 1-14. ISSN 1331-677X

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (438kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Cilj je ovoga rada utvrditi povezanost demografskih, socio-psiholoških čimbenika i etnocentričnih tendencija u hrvatskih potrošača, a koji će doprinijeti konceptualizaciji potrošačkog etnocentričnog profila u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000 ispitanika na području Republike Hrvatske. Podaci prikupljeni anketnim istraživanjem analizirani su multivarijatnom statističkom metodom kao što je faktorska analiza te analizom varijance (ANOVA). Rezultati istraživanja su ukazali Uzroci i djelovanja potrošačkog etnocentrizma mogu biti psihološke, osobne naravi u korelaciji definiranom strukturom socijalnog i društvenog okruženja. Međutim, navedeni uzroci ne mogu se u potpunosti identificirati, ali se, ovisno o zemlji, kulturi, vrijednostima, običajima i obrascima ponašanja potrošača mogu pretpostaviti. Stoga, etnocentrične sklonosti kod potrošača ne razvijaju u izolaciji, nego su dio skupa socio-psiholoških, gospodarskih, političkih i demografskih utjecaja. Analiza rezultata je ukazala da će potrošač koji izražava jače etnocentrične tendencije biti osoba starije životne dobi, s niskim stupnjem obrazovanja i niskim prihodima, visoko religiozan i nezadovoljan životom u Hrvatskoj, neovisno o spolu ispitanika.

[error in script]
Tip objekta: Članak
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 26/3
Ključni pojmovi: potrošač, potrošački etnocentrizam, demografski čimbenici, socio-psihološki čimbenici, cetscale, etnocentrične tendencije, etnocentrični profil potrošača, Hrvatska
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 04 Pro 2013 10:56
Zadnja promjena: 04 Pro 2013 10:56
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2513

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku