E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Utjecaj marki na ponašanje kupaca

Kramar, Andrea (2013) Utjecaj marki na ponašanje kupaca. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (643kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Svako poduzeće, trgovačko društvo, trgovački obrt ili multinacionalna kompanija koje egzistiraju na tržištu imaju zajedničko činjenicu što posluju s ciljem ostvarivanja profita. Kako bi to ostvarili moraju zadovoljiti potrebe svojih klijenata. Prema tome potrošači, odnosno njihove potrebe i želje jesu osnovni čimbenik kojeg poduzeće treba razmotriti i uzeti u obzir tijekom svog poslovanja, a kupcima orijentirana organizacija je organizacija koja ima tzv logičku strukturu. Pitanje koje se stavlja pred menadžere i voditelje marketing odjela jest: kako potrošači odabiru proizvode pored velikog broja postojećih proizvoda koji mogu zadovoljiti istu potrebu? Što je ključno u procesu donošenja kupovne odluke? Te što utječe na ponašanje potrošača? Prema mnogim marketinškim stručnjacima i poznatoj literaturi na ponašanje kupaca djeluju tri osnovne grupe čimbenika, a to su: društveni i osobni čimbenici te psihološki procesi. Upravo su marketinški stručnjaci ti koji trebaju shvatiti i odgonetnuti na koji način kupci razmišljaju i zašto se odlučuju za neki proizvod. Često se kaže kako ljudi racionalno analiziraju ali odluke donose emotivno. Dakle onaj tko razumije njihov svijet, želje, potrebe odnosno uspije uspostaviti kontakt bit će ujedno i onaj koji će pridobiti njihovu naklonost. Marka u toj borbi za naklonost potrošača uspostavlja odnos i novi je način komunikacije s ljudima. S markom se ljudi poistovjećuju, ona postaje dio njihova identiteta i stila života, utječe na njihove emocije i stavove o pojedinim proizvodima.To će biti i glavna tema ovog rada; objasniti svekoliki utjecaj marke na kupce i njihovo ponašanje. U prvoj i drugoj cjelini sam objasnila što je to marka, navela osnovne elemente te način na koji su koncipirani. Osvrnula sam se na utjecaj koji marke danas imaju na potrošače i poduzeća. Razmotrit će se i kulturna relevantnost marke; spomenut ću marke koje su obilježile pojedine generacije. U trećoj cjelini sam se osvrnula na emocionalni fenomen marke odnosno emocionalni odnos koji klijent stvara s markom; objasnila sam utjecaj čula mirisa, vida i dodira pomoću kojih su svjetski poznate marke stvorile svoj identitet. Rad sam zaokružila upitnikom od deset pitanja provedenih na uzorku od 54 studenta. Istraživanje je usmjereno prije svega na utjecaj koji marke imaju na stavove i ponašanje mlađih generacija, na njihove kupovne odluke i na kraju sam dala svoj osobni osvrt na cijelu temu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Uravić, Lenko
Dodatne informacije: 259/2013
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 05 Feb 2014 12:38
Zadnja promjena: 05 Feb 2014 12:38
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3129

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku