E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Utjecaj kvalitete usluge poslovnog savjetovanja na zadovoljstvo i lojalnost korisnika

Benazić, Dragan (2011) Utjecaj kvalitete usluge poslovnog savjetovanja na zadovoljstvo i lojalnost korisnika. Doktorska disertacija thesis, Sveučilište u Zagrebu.

Kompletni tekst nije dostupan u ovom repozitoriju. (Zatraži kopiju)

Sažetak

Usluge poslovnog savjetovanja su poslovne, profesionalne usluge koje menadžment poduzeća koristi za rješavanje različitih poslovnih problema. Radi se o uslugama koje se temelje na znanju informacijama te su zbog toga izrazito neopipljive odnosno teško prosudive i nakon korištenja usluge. Osim toga, neopipljivost, heterogenost i ostala obilježja usluge dodatno povećavaju percipirani rizik od strane korisnika usluge kod izbora ponuđača i korištenja usluge poslovnog savjetovanja. Iz tih razloga ponuđači usluga trebaju kontinuirano ulagati i unaprjeđivati vlastitu kvalitetu usluge kako bi time mogli utjecati na povećanje zadovoljstva korisnika i njihovu lojalnost te uspostavljati i održavati dugoročne poslovne odnose. Time, ponuđači usluga poslovnog savjetovanja ujedno doprinose stvaranju referenci, povjerenja korisnika i jačanju vlastitog imidža. Navedeno je potvrđeno empirijskim istraživanjem na uzorku od 110 menadžera hrvatskih poduzeća. Istraživanjem je utvrđen direktan utjecaj percipirane kvalitete usluge poslovnog savjetovanja na zadovoljstvo i indirektan utjecaj, putem zadovoljstva, na lojalnost korisnika usluge. Pri tome na zadovoljstvo i lojalnost korisnika jače utječu percepcije kvalitete dimenzija rezultata u odnosu na percepcije kvalitete dimenzija procesa i potencijala usluge poslovnog savjetovanja. Percepcije kvalitete usluge poslovnog savjetovanja putem zadovoljstva korisnika usluge jače utječu na namjere korisnika širenja pozitivnih informacija o uslugama ponuđača u odnosu na namjere korištenja usluga poslovnog savjetovanja. Osim toga, istraživanjem je utvrđen jači utjecaj kvalitete usluge poslovnog savjetovanja u odnosu na cijenu pri izboru ponuđača. Veličina poduzeća, kretanje prometa, broj konkurenata poduzeća korisnika, pretežito korištena usluga poslovnog savjetovanja utjecali su na važnost pojedinih kriterija izbora ponuđača za korisnika usluga poslovnog savjetovanja. Istraživanjem razlika važnosti pojedinih marketinških aktivnosti namijenjenih održavanju poslovnog odnosa s korisnikom u odnosu na određena obilježja korisnika nisu utvrđene statistički značajne razlike. Ponuđači usluga poslovnog savjetovanja svoje napore trebaju usmjeriti na razlike u preferencijama korisnika prema pojedinim marketinškim aktivnostima. Korisnicima je posebno bilo važno za nastavak poslovnog odnosa provođenje marketinških aktivnosti koje doprinose poboljšavanju rezultata usluge poslovnog savjetovanja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Doktorska disertacija)
Mentor: Ozretić Došen, Đurđana
Ključni pojmovi: usluge poslovnog savjetovanja, marketing usluga poslovnog savjetovanja, kvaliteta usluge poslovnog savjetovanja, zadovoljstvo i lojalnost korisnika, dugoročni poslovni odnosi, marketing odnosa i suradnje
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 20 Feb 2014 07:22
Zadnja promjena: 20 Feb 2014 07:22
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3236

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku