Dokupil, Ljiljana (2013) Proces razvoja "XD" Concepta prvog hrvatskog električnog automobila. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (6MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
U ovom radu opisat će se proces razvoja novog proizvoda u Hrvatskoj prvog Hrvatskog automobila općenito i to automobila na električni pogon koji su i u svijetu veliki hit. U radu će se opisati cjelokupan proces razvoja od same ideje do prototipa. Cilj ovog rada je na temelju istraživanja ukazati na važnost inoviranja prilikom razvoja novih proizvoda te prikazati i definirati sve faze tog razvojnog procesa. Svrha rada je probuditi spoznaje o važnosti inoviranja proizvoda te prednost koju inovacija donosi na tržištu. Ovaj rad je rezultat teorijskih postavki na području inovacija te istraživanja na primjeru poduzeća Dok-ing i njihovog proizvoda XD concept. U vrijeme pisanja ovog rada proizvod nazvan „XD“ je concept i došao je do visokog stupnja razvoja, ali ne i do komercijalne proizvodnje. Komercijalna proizvodnja planira se započeti početkom 2014. godine u poduzetničkoj zoni Podi kod Šibenika jedinoj poduzetničkoj zoni s 0 C02 zagađenja okoliša u Hrvatskoj. Zbog toga je ovaj proizvod savršen primjer za obradu u ovom završnom radu iz kolegija koji obuhvaća marketing proizvoda i inovacije. Ovaj rad može se smatrati potporom i promocijom hrvatskih proizvodima koji su plod hrvatskog znanja, istraživanja i inventivnosti. Rad se sastoji od sedam cijelina, uvoda i zaključka. Prvo poglavlje je posvećeno uvodu i osnovnom informacijana o radu, svrsi i cilju ovog rada, te metodama korištenim u pisanju. Drugi dio posvećen je izazovima razvoja novih proizvoda i zahtjevima tržišta za stalnim inovacijama zbog zasićenja tržišta. U trećem poglavlju pažnja će se posvetiti tvrtci Dok-ing koja je idejni začetnik i proizvođač prvog hrvatskog automobila, o njenom nastanku i djelatnostima kojima se bavi. U četvrtom poglavlju detaljno je opisan proces razvoja proizvoda od ideje do prototipa. U petom poglavlju predstavljeno je i definirano 13 Cooperovih koraka u razvoju novog proizvoda i sve teškoće na koje se nailazi u tom procesu. Od stručne literature za pisanje ovog rada koristit će se knjiga „13 Cooperovih koraka razvoja novog proizvoda“ autora i vodećeg svjetskog stručnjaka u području inovacija proizvoda Roberta G. Coopera. U drugom dijelu petog poglavlja napravljena je usporedba stvarnog razvoja proizvoda s teorijom kroz 13 Cooperovih koraka razvoja novog proizvoda. U šestom poglavlju analitički će se osvrnuti na dosadašnji razvoj proizvoda i analizirati će se dosad provedene marketinške aktivnosti Dok-iga vezane za XD concept. U zadnjem poglavlju predloženo je četiri nove marketinških aktivnosti. Marketinške aktivnosti vezane su za popularizaciju i korištenje električnih automobila općenito, podizanju svijesti o korištenju novih tehnologija u svakodnevnom životu i iskorištavanje njihovih prednosti i atraktivnosti za razvoj turističkog potencijala gradova. Prijedlozi se odnose na korištenje XD concepta u nacionalnim parkovima, parkovima prirode i zaštićenim karajobrazima, korištenje XD concepta kao službenih vozila gradova, općina i županija, korištenje XD concepta za turistički obilazak gradova i zadnji prijedlog se odnosi na korištenje XD concepta kao službenih vozila velikih poduzeća. Marketinškim idejama želi se podići popularnost i iskoristiti trenutak spoznaje o važnosti očuvanja okoliša i zaštite prirode kroz korištenje vozila koja ne ispuštaju CO2 i korištenja njihovih prednosti u promotivne svrhe. Prepoznavanje prednosti kod ovakvih proizvoda od strane poduzeća diže njihovo poslovanje na višu razinu i vodi njihovu djelatnost k društveno odgovornom poslovanju. Uz sve to korištenje ovakvih automobila obogatilo bi turističku ponudu i obogatilo turističku destinaciju novim sadržajem.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Alerić, Dražen |
Dodatne informacije: | 296/2013 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 29 May 2014 12:18 |
Zadnja promjena: | 29 May 2014 12:18 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3772 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |