E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketing kulturnih događaja namijenjenih turističkom tržištu

Benažić, Tihana (2009) Marketing kulturnih događaja namijenjenih turističkom tržištu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (516kB)

Sažetak

Turizam danas nije više samo sredstvo odmora, već i sredstvo postizanja onih doživljaja koje je teško ili nemoguće ostvariti u svakodnevnom životu. Turisti se sve više odlučuju za određenu destinaciju na temelju raznih aktivnosti, festivala i sličnih događaja koje im destinacija nudi. Zbog toga se mnoge razvijene destinacije koriste kulturnim i drugim događajima kao sredstvom privlačenja stranih i domaćih turista, te kako bi se diferencirale od ostalih destinacija na današnjem zahtjevnom turističkom tržištu. Upravo zato je važno da događaj bude dobro marketinški osmišljen. Hrvatska, zbog svog bogatstva kulturnim resursima ima potrebne preduvjete za razvoj kulturnog turizma, međutim njegovom razvoju se ozbiljnije počinje pristupati tek u posljednjem desetljeću. Do sada se je kao jedan od glavnih prepreka razvoju kulturnog turizma u Republici Hrvatskoj pokazala nedovoljna suradnja turističkog i kulturnog sektora. Cilj rada je upoznavanje sa pojmom kulturnog događaja te marketinga kulturnih događaja, a kako bi se taj cilj ostvario korištene su induktivne, deduktivne, te statističke i matematičke znanstvene metode. Rad se sastoji od četiri dijela. U prva tri dijela temi se pristupa teorijski dok se četvrti dio odnosi na primjenu marketinga u praksi. U prvom dijelu se obrađuje kulturni događaj kao turistička atrakcija. Cjelokupna ponuda u turizmu temelji se na atraktivnim svojstvima resursa kojima raspolaže, a kulturni događaj je jedan od njih. Podjela turističkih resursa provodi se prema više kriterija pa će u radu biti navedeni neki od njih. Nadalje, u drugom dijelu, kako bi se pojasnio pojam kulturnih događaja, kreće se od pojma kulture i kulturnog turizma. U prošlosti se kultura, u okvirima turizma, shvaćala uglavnom kao tzv. elitna ili visoka kultura, ali danas se pojam kulture proširio. Kompleksnost pojma kulture pokazat će i da kulturni turizam nije usko definiran pojam, već je shvaćen vrlo široko i uključuje mnoge aspekte života i vidove ljudskih aktivnosti. Nakon toga su definirani događaji kao turističke privlačnosti, te u posebnom dijelu art festivali. U trećem dijelu pobliže je obrađen marketing kulturnih događaja namijenjenih turističkom tržištu. Proces marketinga obuhvaća oblikovanje programa kulturnog događaja, njegovo stanje financija, politiku i kanale prodaje, te promociju. U posljednjem poglavlju rada obrađuje se primjer marketinga kulturnog događaja „Labin Art Republika“. Iako je „Labin Art Republika“ neprofitni događaj, marketinški pristup u njegovom planiranju i realizaciji je svejedno bitan jer pomaže u privlačenju posjetitelja, a to je temeljni cilj svakog događaja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_162
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 18 Nov 2011 12:55
Zadnja promjena: 18 Nov 2011 12:55
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/394

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku