Vuković, Jana (2009) Etički marketing. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (332kB) |
Sažetak
Marketing se sastoji od aktivnosti pojedinaca i organizacija koje omogućuju i ubrzavaju razmjenu u dinamičnom okružju pomoću stvaranja, distribucije, promocije i određivanja cijena robe, usluga i ideja. Marketing je nešto više od jednostavnog oglašavanja ili prodaje proizvoda, i on uključuje razvoj i upravljanje proizvodom koji će zadovoljiti određene potrebe. Između ostalog, usredotočuje se na to da proizvod bude dostupan na pravom mjestu, u pravo vrijeme i po cijeni prihvatljivoj za kupca. Koncepcija marketinga je filozofija upravljanja koja potiče poslovnu organizaciju u zadovoljavanju potreba kupaca kroz usklađeni skup aktivnosti koje također omogućavaju ostvarenje ciljeva organizacije. Zadovoljstvo kupaca glavni je cilj marketinške koncepcije. U prvom dijelu diplomskog rada opisano je poimanje marketinga, koncepcija, marketinški miks i društvena odgovornost. U drugom dijelu izneseno je definiranje etike gdje je etika od velikog značenja u marketingu, moralno procjenjivanje pojedinih odluka, kao prihvatljivih ili neprihvatljivih, moralna načela koja određuju što je ispravno a što pogrešno ponašanje u marketingu. Etičnost ili neetičnost odluka posljedica je utjecaja koju ima kultura pojedinca i kultura gospodarskog i drugog subjekta, te razine prihvaćanja etičnosti u tim subjektima. Da bi subjekti unaprijedili odnos prema etičkim problemima donose etičke kodekse, pravila ponašanja koja pomažu subjektima, marketing stručnjacima i drugim menadžerima da donose etički pravilnije odluke. U trećem dijelu detaljnije su prikazani problemi etike u marketingu. Problemi etike odnose se na pitanja, situacije i prilike koje od pojedinaca ili organizacije traže da se opredijele između nekoliko akcija koje treba ocijeniti kao dobre ili loše, etičke i neetičke. Svaki put kada neki postupak poduzeća kod potrošača izaziva osjećaj da su prevareni ili izigrani, javlja se problem etike u marketingu bez obzira na zakonitost ili nezakonitost određene radnje. U četvrtom dijelu iznesena je slika masovnih medija koji danas uvelike oblijeću pokušavajući zatrpati ljude oglašivačkim porukama i namamiti da svoje vrijeme i novac trošimo u pojedinim trgovačkim lancima koji nam obećavaju velike „uštede“ novca i dobru zabavu. Iako masovne reklamne poruke mogu utjecati na ponašanje pojedinca, kontrolirati ga i sl., isto tako može se dogoditi i protuučinak. U petom dijelu izneseni su etički problemi menadžera, a to je dilema traženja ispravnog, čestitog i pravednog odnosa između ekonomskih i društvenih interesa.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2009_2 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 19:54 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 10:31 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/463 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |