E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Etički marketing

Vuković, Jana (2009) Etički marketing. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (332kB)

Sažetak

Marketing se sastoji od aktivnosti pojedinaca i organizacija koje omogućuju i ubrzavaju razmjenu u dinamičnom okružju pomoću stvaranja, distribucije, promocije i određivanja cijena robe, usluga i ideja. Marketing je nešto više od jednostavnog oglašavanja ili prodaje proizvoda, i on uključuje razvoj i upravljanje proizvodom koji će zadovoljiti određene potrebe. Između ostalog, usredotočuje se na to da proizvod bude dostupan na pravom mjestu, u pravo vrijeme i po cijeni prihvatljivoj za kupca. Koncepcija marketinga je filozofija upravljanja koja potiče poslovnu organizaciju u zadovoljavanju potreba kupaca kroz usklađeni skup aktivnosti koje također omogućavaju ostvarenje ciljeva organizacije. Zadovoljstvo kupaca glavni je cilj marketinške koncepcije. U prvom dijelu diplomskog rada opisano je poimanje marketinga, koncepcija, marketinški miks i društvena odgovornost. U drugom dijelu izneseno je definiranje etike gdje je etika od velikog značenja u marketingu, moralno procjenjivanje pojedinih odluka, kao prihvatljivih ili neprihvatljivih, moralna načela koja određuju što je ispravno a što pogrešno ponašanje u marketingu. Etičnost ili neetičnost odluka posljedica je utjecaja koju ima kultura pojedinca i kultura gospodarskog i drugog subjekta, te razine prihvaćanja etičnosti u tim subjektima. Da bi subjekti unaprijedili odnos prema etičkim problemima donose etičke kodekse, pravila ponašanja koja pomažu subjektima, marketing stručnjacima i drugim menadžerima da donose etički pravilnije odluke. U trećem dijelu detaljnije su prikazani problemi etike u marketingu. Problemi etike odnose se na pitanja, situacije i prilike koje od pojedinaca ili organizacije traže da se opredijele između nekoliko akcija koje treba ocijeniti kao dobre ili loše, etičke i neetičke. Svaki put kada neki postupak poduzeća kod potrošača izaziva osjećaj da su prevareni ili izigrani, javlja se problem etike u marketingu bez obzira na zakonitost ili nezakonitost određene radnje. U četvrtom dijelu iznesena je slika masovnih medija koji danas uvelike oblijeću pokušavajući zatrpati ljude oglašivačkim porukama i namamiti da svoje vrijeme i novac trošimo u pojedinim trgovačkim lancima koji nam obećavaju velike „uštede“ novca i dobru zabavu. Iako masovne reklamne poruke mogu utjecati na ponašanje pojedinca, kontrolirati ga i sl., isto tako može se dogoditi i protuučinak. U petom dijelu izneseni su etički problemi menadžera, a to je dilema traženja ispravnog, čestitog i pravednog odnosa između ekonomskih i društvenih interesa.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2009_2
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 05 Pro 2011 19:54
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:31
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/463

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku