E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Promidžbene aktivnosti turoperatora - Generalturist d.o.o.

Žgomba, Sandra (2009) Promidžbene aktivnosti turoperatora - Generalturist d.o.o. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

U suvremenim uvjetima na turističkom tržištu, kada se javljaju sve zahtjevniji i složeniji potrošači, poduzeća i turističke agencije u svom poslovanju vrlo veliku važnost pridaju promociji smatrajući je važnim činiteljem uspješnosti cjelokupnog poslovanja. Djelotvorna promocija rezultat je zajedničkog djelovanja svih promocijskih aktivnosti od ekonomske propagande, osobne prodaje, unapređenja prodaje, odnosa s javnošću i ostalih promocijskih aktivnosti. Predmet istraživanja u ovom radu je istražiti i utvrditi utjecaj promocije na uspješnost i na učinkovitost poslovanja turističke agencije te predložiti primjerena rješenja. Problematika i predmet istraživanja odredili su radnu hipotezu kojom se želi ukazati kako turistička agencija primjenom odgovarajućih promidžbenih aktivnosti može djelotvorno utjecati na plasman svojih aranžmana, a time i na uspješnost cjelokupnog poslovanja. Cilj ovog diplomskog rada je ispitati djelovanje i karakteristike pojedinih promotivnih aktivnosti u turizmu, njihov utjecaj na učinkovitost poslovanja te analizirati promotivne aktivnosti koje provodi Generalturist te kojim se sredstvima i medijima pri tome koristi. Svrha je istraživanja produbiti spoznaje o promociji turističke agencije, ukazati na važnost provođenja takvih aktivnosti u poduzećima te važnost financijskih ulaganja u različita sredstva i medije budući da su oni značajni čimbenici za razvoj turizma. Pri pisanju ovog diplomskog rada biti će korištena različita stručna literatura u kojoj su brojni autori pisali o promociji (Senečić, Dulčić, Dibb, Sudar, Keller,Vukonić, Kesić i ostali), razne članke s interneta te osobni kontakt s gospođom Deom Lastić iz Generelturista. Teza se dokazuje kroz strukturu rada koji se sastoji od pet poglavlja. U prvom poglavlju definirana je promocija, njezini ciljevi i značenje u poslovanju turoperatora. U drugom poglavlju odvojeno i detaljno su razrađeni pojedini oblici promotivnih aktivnosti turističkih posrednika (ekonomska propaganda, osobna prodaja,unapređenje prodaje, odnosi s javnošću, turistički sajmovi, novi mediji, promocija od usta do usta, direktni marketing i ostali). Treće poglavlje čini glavninu ovog rada te opisuje poslovanje Generalturista d.o.o. i način na koji plasira svoje turističke paket ranažmane na tržište.Prilikom obavljanja svojih promocijskih aktivnosti, turistička agencija nastoji kombinirati sve elemente marketing miksa kako bi tržište bilo upoznato sa radom same agencije ali i aranžmanima koje nudi. Od ukupnih promotivnih aktivnosti koje provodi turistička agencija, ekonomska propaganda, unapređenje prodaje i promocija putem interneta imaju naglašeno strateško značenje, dok ostale promotivne aktivnosti imaju taktičko značenje. Kao najznačajnija sredstva promocije kojima se Generalturist koristi pri promoviranju svojih aranžmana navedeni su katalozi i brošure, a kao glavni mediji televizija, radio i novine. U četvrtom poglavlju opisani su načini kako turistička agencija ali i ostala poduzeća vrše procjenjivanje te mjere djelotvornost učinka koji je propagandna poruka i općenito provedena promocijska aktivnost ostavila na potencijalnog kupca. Takvo procjenjivanje učinkovitosti promocije uključuje utvrđivanje ekonomskih učinaka (učinak na prodaju) i komunikacijskih učinaka (dojam, zapaženost, razumljivost, memoriranje poruke). Kod utvrđivanja ekonomskih i komunikacijskih učinaka poduzeća se koriste se raznim metodama, tehnikama i testovima koji su navedeni u četvrtom poglavlju. U petom, zadnjem poglavlju rada dana je usporedba poslovanja Generalturista d.o.o s poslovanjem adriatica.net, navedeni su modeli koje bi trebale primjenjivati turističke agencije kako bi opstale na turbolentnom turističkom tržištu te je dan kritički osvrt na Generalturist d.o.o., njegov način poslovanja i koncepciju marketinga kojom se rukovodi. Ovim se radom želi približiti i upoznati javnost o značenju promocije turističke agencije kao elementu promocijskog miksa koji izravno i neizravno utječe na uspješnost poslovanja. Problem djelotvornosti promocije turističke agencije stalno je nazočan, a osobito je izražen u uvjetima suvremenih promjena na turističkom tržištu. S obzirom da ovaj rad sadrži primjer iz prakse i dokaz efikasne upotrebe marketinga u svjetskoj turističkoj praksi te sažeto i jasno opisane procedure i rješenja namjenjen je prije svega onima koji se bave ovim poslom u praksi, a onda svima onima koji žele produbiti ili provjeriti svoja marketinška znanja, upoznati elemente u svezi promocije, shvatiti tematiku promotivnih aktivnosti te njezin odraz na uspješnost poslovanja. Iskustva u savladavanju tih prepreka otkrila su da je efikasna promocija u kombinaciji s ostalim marketinškim aktivnostima ključ uspješnosti poslovanja turističke agencije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_26
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:46
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 20:46
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/502

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku