E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Istraživanje tržišta za potrebe hotelijerskih poduzeća na primjeru poduzeća "Maistra" d.d.

Klaić, Roberta (2008) Istraživanje tržišta za potrebe hotelijerskih poduzeća na primjeru poduzeća "Maistra" d.d. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (365kB)

Sažetak

Turizam je aktivnost koja se temelji na slobodnom vremenu. Aktivnosti u slobodnom vremenu ostvaruju se u svrhu relaksacije ili zabave odnosno u svrhu osobnog i društvenog razvoja. Najveći dio aktivnosti slobodnog vremena su društvene aktivnosti koje se provode s drugim ljudima i u znaku su druženja, stvaranja novih poznanstava izvan svakodnevnog komuniciranja sa svojom okolinom. Upravo je turizam kao pojava usmjerena na poticanje i nagovaranje ljudi da svoje slobodno vrijeme usmjere prema određenim aktivnostima koje čine temelj ovog fenomena. U posljednjem desetljeću temelj poslovnog upravljanja je zadovoljstvo potrošača jer to označava vjernost marki i ponovljenu kupnju. S tog gledišta organizacija koja je usmjerena na potrošača mora raspolagati informacijama i koristiti ih u svojem poslovanju. Potrebno je pronaći ono što ljudi žele i pružiti im to, a po mogućnosti i malo više kako bi se njihova očekivanja nadmašila. Predmet istraživanja ovog rada je istraživanje tržišta za potrebe hotelijerskih poduzeća na primjeru poduzeća «Maistra» d.d. Nastoji se prezentirati na koji način se u praksi provode istraživanja tržišta u hotelijerstvu na primjeru najveće hrvatske tvrtke u toj djelatnosti. Prikazana su istraživanja tržišta usmjerena ka povećanju zadovoljstva gosta prilikom kojih se također dobije uvid u određene propuste i mogućnosti njihova uklanjanja. Cilj istraživanja je prikazati na koji način se provode istraživanja tržišta u hotelijerstvu i ukazati na eventualne propuste tih istraživanja, ako postoje, uz davanje prijedloga za njihovo otklanjanje, a samim time i poboljšanjem usluge i zadovoljstva gosta kao finalnog cilja. Prilikom prikupljanja podataka za istraživanje koristile su se različite metode. U prvom i drugom poglavlju korišteni su sekundarni podaci iz već objavljenih stručnih knjiga koje za svoj predmet imaju istraživanje tržišta. U trećem poglavlju podaci su djelomično sekundarnog karaktera, a djelomično primarnog. Izvori sekundarnih podataka su interni dokumenti poduzeća «Maistra» d.d. pod nazivom «standardne operativne procedure». Prilikom prikupljanja primarnih podataka koristila se metoda ispitivanja gostiju putem anketnog upitnika čija struktura je objašnjena. Prilikom istraživanja kontrole kvalitete usluga i proizvoda – posjeta tajnih gostiju korišteni su posebno definirani upitnici koje su ispunjavale stručne osobe, a rezultati su prikupljeni iz internih podataka poduzeća «Maistra» d.d. Ovaj diplomski rad podijeljen je u tri poglavlja, i to: - u prvom poglavlju iznesen je teorijski aspekt istraživanja tržišta. Prikazana je važnost istraživanja tržišta, koje vrste podataka postoje te načini njihova prikupljanja, objašnjene su vrste istraživanja i na kraju proces istraživanja. Ovaj dio objašnjava kompleksnost postupka istraživanja tržišta jer se vrlo često ima privid da je to vrlo jednostavna aktivnost i često joj nije pridana velika važnost. - u drugom poglavlju je teorijski pojašnjeno istraživanje tržišta za potrebe hotelijerskih poduzeća. Započeto je sa specifičnim karakteristikama koje hotelijerska usluga sadrži, te su navedene karakteristike djelatnosti pružanja smještaja, te pripreme i usluživanja hrane. Također su pojašnjeni razlozi istraživanja tržišta i metode koje se pritom koriste. - u trećem praktičnom djelu, prikazana je teorija iz prethodna dva odjeljka. Predstavljeno je poduzeće «Maistra» d.d. u kojem se vrše navedena istraživanja, te su ukratko objašnjeni načini i metode dvaju različitih istraživanja tržišta. Na samom kraju nalazi se kritički osvrt na navedena istraživanja uz prijedloge za eventualna poboljšanja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_55
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 12:49
Zadnja promjena: 19 Pro 2011 12:49
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/532

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku