E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marka proizvoda kao marketinški element

Devčić, Sanja (2011) Marka proizvoda kao marketinški element. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (579kB)

Sažetak

Označavanje proizvoda markom postoji stoljećima. Osnovni cilj označavanja markom je identifikacija proizvoda kako bi ih kupci lakše prepoznali. Marka je poprimila važnost i na drugim poljima osim onog tradicionalnog u potrošačkim dobrima, tako je označavanje markom sada prisutno i kada se radi o robi, nacijama, gradovima, osobama. Stvaranje marke danas je odmaklo daleko od svojega komercijalnog podrijetla. Raširilo se u obrazovanje, sport, modu, umjetnost i doslovno u svako područje koje se može zamisliti. Sve je neka marka: Coca-Cola, London, Madonna... U svemu tome marke imaju važnu ulogu i mogu pružiti brojne funkcije i koristi za tvrtke i potrošače. Marka je za vlasnika obećanje pružanja kupcu jedinstvenog proizvoda ili usluge u usporedbi s konkurentskim proizvodom, dok kupac marku promatra kao ispunjenjenje obećanja koje je proizvođač stavio pred njega. Marka je jamstvo da će svi ostvariti korist. Danas su marke sastavni dio života, stoga je tema završnog rada marka proizvoda kao marketinški element na primjeru uspješne kompanije Coca-Cola. Cijeli rad podijeljen je na deset poglavlja. U prvom poglavlju uslijedit će definicija marke, samo određenje pojma i nakon toga slijedi kratki razvoj marke kroz povijest. Pojasnit će se uloga i važnost marke kako za tvrtke, tako i za potrošače. Posljednji dio prvog poglavlja prikazat će s kojim se sve odlukama i problemima poduzeća susreću da bi postigli uspjeh na tržištu. Drugo poglavlje govorit će o stvaranju identiteta. Koji su to kriteriji kojih bi se trebalo pridržavat pri odabiru naziva marke, zašto je važan naziv, te kroz koje etape prolazi odabir naziva marke. Također, bit će govora o tome kako se stvara imidž i identitet marke i što čini strukturu identiteta. Zatim će slijediti poglavlje o vrijednosti marke. Bit će pojašnjena tržišna vrijednost, a nakon toga prikazane metode mjerenja vrijednosti marke, koje su i same marke. Nadalje će biti izvršena podjela marke na dvije osnovne vrste, a to su: marke proizvođača i privatne marke. U petom poglavlju bit će u kratko izložen životni ciklus marke, a nakon toga slijedit će poglavlje o pozicioniranju marke u kojem ćemo se upoznati s procesom pozicioniranja i elementima koji na njega utječu. Zadnje potpoglavlje šestog poglavlja čini repozicioniranje marke proizvoda. Sljedeća tri poglavlja temeljit će se na primjeru uspješne marke u svijetu Coca-Cole. Bit će prikazani elementi koji čine tu kompaniju uspješnom dugi niz godina. Posebno će biti naglasak na oglašavanju i promoviranju te kompanije. Posljednje poglavlje bavit će se globalizacijom marke, prednostima i ograničenjima globalizirane marke, te kratki osvrt na Coca-Colu kao globalizacijsku marku. Posljednje potpoglavlje završnog rada sagledat će planove i vizije Coca-Cole za budućnost.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/148
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:34
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 20:34
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/600

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku