E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Potražnja za novim vozilima u Republici Hrvatskoj

Šepa, Rastko (2008) Potražnja za novim vozilima u Republici Hrvatskoj. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (340kB)

Sažetak

Niti jedan industrijski proizvod, osim možda računala, nije toliko revolucionarno i dramatično promijenio čovjekovo poimanje prostora i vremena. Čovjek je upravo izumom automobila učinio prvi golemi korak prema smanjivanju našeg planeta na razinu velikog sela. Proizvođači automobila i proizvod koji su stvorili u svojoj utrci za pridobivanje kupaca utirali su brojne nove putove u evoluciji ekonomije, industrije i cjelokupnog društva. Svijet u kojem danas živimo uvelike je takav kakav jest upravo zbog postojanja automobila! Mnogi, a ne samo zagriženi ljubitelji limenih božanstava, skloni su prošlo stoljeće nazvati upravo stoljećem automobila! Sadržaj diplomskog rada raspoređen je u četiri međusobno povezana dijela. U prvom dijelu donose se definicije i značajke automobilskih tržišta, sa posebim naglaskom na potražnju i njezine karakteristike u domeni dugotrajnih dobara koje kupci traže. O važnosti postavki tržišta ovisiti će cjelokupno shvaćanje prilika koje se odvijaju na današnjem automobilskom tržištu. Potrebno je prije svega utvrditi veličine tržišta novih vozila, te objasniti krivulju potražnje i utjecaj koji ima elastičnost potražnje na tržišni ishod. Ujedno, nakratko će biti dan uvid o strani ponude i određivanju cijena vozila, kao ključnog faktora u konačnom odabiru kupca. U drugom dijelu govori se o potrošaču, njegovom ponašanju prilikom odabira dobara, njegovim preferencijama ili sklonostima, te o izboru kojeg vrši. Naravno, od važnosti je osvrnuti se i na probitak kojeg potrošač može ostvariti na tržištu kupnjom određenog dobra. Bitno je i ne izostaviti komponentu dohotka kao poveznicu između želja kupca i njegovih stvarnih mogućnosti. U trećem dijelu donosi se osvrt na današnju hrvatsku zbilju, dileme kroz koje prolazi hrvatski kupac u potrazi za novim vozilom, utjecaj svemoćnijeg marketinga na odluke o kupnji, te na ekspanziju modela financiranja novih vozila koji su u velikoj mjeri omogućili sve to. Ovaj osvrt zahtjeva da se nužno uključi i trend cijena naftnih derivata na svjetskom tržištu, te izbor mogućih rješenja - pogled na bližu budućnost na ovim prostorima kroz prizmu alternativnih goriva i samog održivog razvoja. U četvrtom dijelu donosi se analiza kretanja potražnje za novim vozilima u Republici Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina uz pomoć statističkih podataka. Cilj ovog rada je utvrditi da li potražnja za novim vozilima u Hrvatskoj raste zbog želje hrvatskih kupaca da posjeduju vozilo renomiranih europskih proizvođača (izražena vezanost kupca uz tradicionalne vrijednosti), ili zbog sve većeg pritiska novih istočnjačkih brendova i želje modernog hrvatskog kupca za nečim novim, drugačijim i u većini slučajeva cjenovno povoljnijim u odnosu na ono što nude proizvođači sa starog kontinenta. U svrhu ostvarivanja cilja provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza te su korištene sve metode sinteze, komparacije i povijesna metoda.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2008/58
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.1 Ekonomska znanost. Osnovni ekonomski pojmovi, teorija. Vrijednost. Kapital. Fondovi > 330.101.542 Mikroekonomija
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:42
Zadnja promjena: 21 May 2014 08:31
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/723

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku