Šepa, Rastko (2008) Potražnja za novim vozilima u Republici Hrvatskoj. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (340kB) |
Sažetak
Niti jedan industrijski proizvod, osim možda računala, nije toliko revolucionarno i dramatično promijenio čovjekovo poimanje prostora i vremena. Čovjek je upravo izumom automobila učinio prvi golemi korak prema smanjivanju našeg planeta na razinu velikog sela. Proizvođači automobila i proizvod koji su stvorili u svojoj utrci za pridobivanje kupaca utirali su brojne nove putove u evoluciji ekonomije, industrije i cjelokupnog društva. Svijet u kojem danas živimo uvelike je takav kakav jest upravo zbog postojanja automobila! Mnogi, a ne samo zagriženi ljubitelji limenih božanstava, skloni su prošlo stoljeće nazvati upravo stoljećem automobila! Sadržaj diplomskog rada raspoređen je u četiri međusobno povezana dijela. U prvom dijelu donose se definicije i značajke automobilskih tržišta, sa posebim naglaskom na potražnju i njezine karakteristike u domeni dugotrajnih dobara koje kupci traže. O važnosti postavki tržišta ovisiti će cjelokupno shvaćanje prilika koje se odvijaju na današnjem automobilskom tržištu. Potrebno je prije svega utvrditi veličine tržišta novih vozila, te objasniti krivulju potražnje i utjecaj koji ima elastičnost potražnje na tržišni ishod. Ujedno, nakratko će biti dan uvid o strani ponude i određivanju cijena vozila, kao ključnog faktora u konačnom odabiru kupca. U drugom dijelu govori se o potrošaču, njegovom ponašanju prilikom odabira dobara, njegovim preferencijama ili sklonostima, te o izboru kojeg vrši. Naravno, od važnosti je osvrnuti se i na probitak kojeg potrošač može ostvariti na tržištu kupnjom određenog dobra. Bitno je i ne izostaviti komponentu dohotka kao poveznicu između želja kupca i njegovih stvarnih mogućnosti. U trećem dijelu donosi se osvrt na današnju hrvatsku zbilju, dileme kroz koje prolazi hrvatski kupac u potrazi za novim vozilom, utjecaj svemoćnijeg marketinga na odluke o kupnji, te na ekspanziju modela financiranja novih vozila koji su u velikoj mjeri omogućili sve to. Ovaj osvrt zahtjeva da se nužno uključi i trend cijena naftnih derivata na svjetskom tržištu, te izbor mogućih rješenja - pogled na bližu budućnost na ovim prostorima kroz prizmu alternativnih goriva i samog održivog razvoja. U četvrtom dijelu donosi se analiza kretanja potražnje za novim vozilima u Republici Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina uz pomoć statističkih podataka. Cilj ovog rada je utvrditi da li potražnja za novim vozilima u Hrvatskoj raste zbog želje hrvatskih kupaca da posjeduju vozilo renomiranih europskih proizvođača (izražena vezanost kupca uz tradicionalne vrijednosti), ili zbog sve većeg pritiska novih istočnjačkih brendova i želje modernog hrvatskog kupca za nečim novim, drugačijim i u većini slučajeva cjenovno povoljnijim u odnosu na ono što nude proizvođači sa starog kontinenta. U svrhu ostvarivanja cilja provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza te su korištene sve metode sinteze, komparacije i povijesna metoda.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2008/58 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.1 Ekonomska znanost. Osnovni ekonomski pojmovi, teorija. Vrijednost. Kapital. Fondovi > 330.101.542 Mikroekonomija |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:42 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 08:31 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/723 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |