Stanta, Anja (2007) Poslovanje poduzeća putem Interneta. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (701kB) |
Sažetak
Pojavom virtualnih prodavaonica na Internetu stvoreno je novo «on-line» tržište koje ne poznaje granice. Smatra se da je Internet tržište jedno od najvećih svjetskih tržišta u razvoju. Internet trgovine svoju ekspanziju doživjele su u Americi i u Europi, a sve više domaćih tvrtki pokreće Internet trgovine uz klasičan oblik trgovine. Elektroničko poslovanje povećava brzinu i jednostavnost obavljanja poslovnih transakcija što rezultira pojačanom konkurencijom na tržištu. Tvrtke se moraju stalno prilagođavati novim tehnologijama, integrirati nove i drže sustave te zadovoljiti potrebe potrošača iz čitavog svijeta. Koncept elektroničkog poslovanja primjenjiv je praktički u svim poslovnim djelatnostima. One u kojima je do sada prikupljeno najviše pozitivnih iskustava jesu: on line prodaja vlastitih dobara i usluga, elektroničko trgovanje, on line zabava i rekreacija, elektroničko bankarstvo i on line financijske transakcije, elektroničko izdavaštvo i nakladništvo. Internet trgovanje razvijenije je u svijetu nego u RH, no kako raste broj informatički pismenih ljudi, tako raste i zainteresiranost za Internet i Internetsko poslovanje, ali i povjerenje u transakcije odnosno plaćanje putem Interneta. Također, i pad cijena računalne opreme zajedno s poboljšanjem procesorskih, komunikacijskih i memorijskih karakteristika omogućuje bolji i brži razvitak i primjenu elektroničkog poslovanja. U RH je znatno veća potražnja Internet korisnika (kojih je preko 1 milijuna) od ponude poduzeća i obrtnika. Razlog nedostatka bogatije ponude nije manjak potražnje već informatička nepismenost velikog broja «direktora». U vrlo skoroj budućnosti postat će nepisano pravilo da svako poduzeće ili obrtnik ima i on-line ponudu svojih proizvoda i usluga. Internet i internetsko poslovanje su promijenili način na koji se posluje u globalnoj ekonomiji. Tržište i kupci više nisu ograničeni fizičkim granicama. Poduzetnici šireći svoje poslovanje na Internet zapravo stječu određene koristi, a to su da proširuju svoja tržišta do neslućenih granica, ostvaruju bolju i neposrednu komunikaciju s kupcima, lakše pronalaze poslovne partnere, nove ideje, znanja, izvore financiranja te im poslovanje postaje dinamičnije, ekonomičnije i isplativije. Najveća prijetnja s kojom se tvrtke suočavaju je zapravo prilagodba stalnim promjenama u cilju održavanja rasta. Tvrtke moraju razviti sposobnost uočavanja nadolazećih trendova brže od konkurencije, donositi brze odluke i biti dovoljno poduzetne u stvaranju novih modela poslovanja. Tvrtke moraju živjeti u stanju trajne transformacije, neprestano provoditi temeljne promjene, unapređenja i inovacije. Elektroničko poslovanje predstavlja danas najsuvremeniji oblik organizacije poslovanja kojemu teže sve tvrtke usmjerene agresivnom osvajanju što boljih tržišnih pozicija i intenzivnom ulaganju u razvojne poslovne aktivnosti. U svakom poslu najveću zaradu ostvaruju oni koji su ispred svoje konkurencije te postoji izuzetna prilika za one koji takav način trgovine pokreću u RH da osiguraju svoje mjesto na ovom novom tržištu.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_102 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 13:29 |
Zadnja promjena: | 19 Pro 2011 13:29 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/730 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |