E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Poslovanje poduzeća putem Interneta

Stanta, Anja (2007) Poslovanje poduzeća putem Interneta. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (701kB)

Sažetak

Pojavom virtualnih prodavaonica na Internetu stvoreno je novo «on-line» tržište koje ne poznaje granice. Smatra se da je Internet tržište jedno od najvećih svjetskih tržišta u razvoju. Internet trgovine svoju ekspanziju doživjele su u Americi i u Europi, a sve više domaćih tvrtki pokreće Internet trgovine uz klasičan oblik trgovine. Elektroničko poslovanje povećava brzinu i jednostavnost obavljanja poslovnih transakcija što rezultira pojačanom konkurencijom na tržištu. Tvrtke se moraju stalno prilagođavati novim tehnologijama, integrirati nove i drže sustave te zadovoljiti potrebe potrošača iz čitavog svijeta. Koncept elektroničkog poslovanja primjenjiv je praktički u svim poslovnim djelatnostima. One u kojima je do sada prikupljeno najviše pozitivnih iskustava jesu: on line prodaja vlastitih dobara i usluga, elektroničko trgovanje, on line zabava i rekreacija, elektroničko bankarstvo i on line financijske transakcije, elektroničko izdavaštvo i nakladništvo. Internet trgovanje razvijenije je u svijetu nego u RH, no kako raste broj informatički pismenih ljudi, tako raste i zainteresiranost za Internet i Internetsko poslovanje, ali i povjerenje u transakcije odnosno plaćanje putem Interneta. Također, i pad cijena računalne opreme zajedno s poboljšanjem procesorskih, komunikacijskih i memorijskih karakteristika omogućuje bolji i brži razvitak i primjenu elektroničkog poslovanja. U RH je znatno veća potražnja Internet korisnika (kojih je preko 1 milijuna) od ponude poduzeća i obrtnika. Razlog nedostatka bogatije ponude nije manjak potražnje već informatička nepismenost velikog broja «direktora». U vrlo skoroj budućnosti postat će nepisano pravilo da svako poduzeće ili obrtnik ima i on-line ponudu svojih proizvoda i usluga. Internet i internetsko poslovanje su promijenili način na koji se posluje u globalnoj ekonomiji. Tržište i kupci više nisu ograničeni fizičkim granicama. Poduzetnici šireći svoje poslovanje na Internet zapravo stječu određene koristi, a to su da proširuju svoja tržišta do neslućenih granica, ostvaruju bolju i neposrednu komunikaciju s kupcima, lakše pronalaze poslovne partnere, nove ideje, znanja, izvore financiranja te im poslovanje postaje dinamičnije, ekonomičnije i isplativije. Najveća prijetnja s kojom se tvrtke suočavaju je zapravo prilagodba stalnim promjenama u cilju održavanja rasta. Tvrtke moraju razviti sposobnost uočavanja nadolazećih trendova brže od konkurencije, donositi brze odluke i biti dovoljno poduzetne u stvaranju novih modela poslovanja. Tvrtke moraju živjeti u stanju trajne transformacije, neprestano provoditi temeljne promjene, unapređenja i inovacije. Elektroničko poslovanje predstavlja danas najsuvremeniji oblik organizacije poslovanja kojemu teže sve tvrtke usmjerene agresivnom osvajanju što boljih tržišnih pozicija i intenzivnom ulaganju u razvojne poslovne aktivnosti. U svakom poslu najveću zaradu ostvaruju oni koji su ispred svoje konkurencije te postoji izuzetna prilika za one koji takav način trgovine pokreću u RH da osiguraju svoje mjesto na ovom novom tržištu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2007_102
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 13:29
Zadnja promjena: 19 Pro 2011 13:29
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/730

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku