E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konkurentnost usluga

Lucić, Snježana (2007) Konkurentnost usluga. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (427kB)

Sažetak

U razmatranju problematike usluga potrebno je obratiti pažnju na konkurentost usluga, odnosno postizanje i održavanje konkurentske prednosti u uslugama koje pružatelj usluga nudi. Djelovanjem konkurentskih sila uslužna se poduzeća nalaze pred izazovima opstanka na tržištu. Jednom odabrana osnovna strategija usluge ostaje nepromijenjena, ali njezine su promjene nužne sukladno sve zahtjevnijim korisnicima usluga. Njihove potrebe, želje i preferencije stalno se mijenjanju. Te promjene potrebno je pratiti, a shodno njima nuditi usluge više vrijednosti i upravo usluge koje korisnici žele. Uslužno poduzeće treba stalno težiti ka pružanju ne samo zadovoljstva, već i oduševljenja, a to će postići nadmašivanjem korisnikovih očekivanja. Naglasak je na isporuci kvalitetne usluge koja vodi do profitabilnosti pružatelja usluge. Postizanjem ugodnog iznenađenja (oduševljenja) kod korisnika rađa se lojalnost koja presudno vodi do profitabilnosti. Cilj ovog diplomskog rada jest ući u materiju konkurentosti usluga, odnosno izvora i posljedica konkurentnosti, razumjeti određene međuodnose i iznijeti temeljne zaključke u svezi održive konkurentske prednosti uslužnih poduzeća. U drugom poglavlju Konkurentska prednost u uslužnim poduzećima obrađena je konkurentska prednost obzirom na resurse i vještine kao njezine izvore, a izdvojene su osobito važne sastavnice konkurentske prednosti: kvaliteta, usluga i inovativnost. Treći dio Strategije ostvarenja pozicijske konkurentske prednosti odnosi se na Porterove generičke strategije troškovnog vodstva, diferencijacije i fokusiranja. Potom je dana njihova usporedba. U četvrtom poglavlju Kvaliteta kao izvor konkurentske prednosti naglasak je stavljen na upravljanje ukupnom kvalitetom, a zatim su obrađene dimenzije kvalitete usluge, veza kvalitete usluge i profitabilnosti te odnosi i procesi za ostvarenje kvalitete usluge, tj. nastajanje nepodudarnosti u percepcijama i ostvarivanjima usluge. Peti dio Usluga kao izvor konkurentske prednosti obrađuje subjektivnost vrijednosti usluge, povezanost vrijednosti usluge sa zadovoljstvom i lojalnošću te uslužne surete. Šesta cjelina Inovativnost kao izvor konkurentske prednosti odnosi se na razvoj novih usluga i kategorizaciju inovacija usluga. Sedma cjelina Konkurentska prednost u specifičnim elementima marketinškog spleta uslužnih poduzeća obrađuje uslužni proces, ljude i fizičke elemente, no s osvrtom na tradicionalne elemente marketinškog spleta u uslugama. Pri izradi ovog diplomskog rada korištene su znanstvene metode indukcije i dedukcije, metoda analize, metoda sinteze, metoda klasifikacije, metoda deskripcije i metoda kompilacije. Sva razmatranja i spoznaje ove radnje utemeljene su na značajkama objektivnosti, pouzdanosti, preciznosti, sustavnosti i općenitosti.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2007_4
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 19 Pro 2011 12:53
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:12
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/798

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku