Dušanić, Žužana (2006) Marketing u turizmu u funkciji održivog razvitka turizma. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (468kB) |
Sažetak
Pitanje zaštite okoliša postaje sve aktualnije. Pojam održivog razvoja nastao je iz potrebe da se okolišu posveti veća pažnja i da se koristi racionalno. Svaki pojedinac svojim postupcima može pozitivni ili negativno utjecati na opću ravnotežu u prirodi. Turizma je pojava u kojoj pojedinac igra ključnu ulogu: kao turist, kao član lokalne zajednice ili kao sudionik turističke ponude. Pojam održivog razvitka turizma vezana je uz činjenicu da se svakim novim oblikom turizma sve više dira u prirodu i okoliš. Da bi se moglo nešto novo ponuditi potrebno je izgraditi nove sadržaje. Razvoj svakako ali ne bilo koji razvoj. Resursi, i obnovljivi i neobnovljivi, su ograničeni, ali se eksploatiraju na način kao da su neograničeni. Održivi razvoj nalaže da se resursi koriste na način da ih i buduće generacije mogu koristiti na isti način. Turizma je skup odnosa i pojava koji proizlaze iz putovanja u potrazi za nečim novim, egzotičnim i još nedoživljenim. Da bi se takvim zahtjevima turista moglo udovoljiti potrebno je stalno unapređivati i obogaćivati turističku ponudu. Ta aktivnost ne može proći bez utjecaja na okoliš. Svaki dan smo očevici zloupotrebe prirode i njene sve veće degradacije. Potraga za ekološkim destinacijama omogućava da se afirmiraju ona turistička mjesta koja mogu ponuditi čisto more, nezagađeni zrak i prirodnu hranu. Motivacija odlaska turista na odmor više nije samo potraga za suncem i morem, sve se više javlja potreba da se odmor provede na mjestu koji uz atrakcije, prometnu dostupnost, udoban smještaj, nudi i okoliš koji zadovoljava ekološka mjerila. Uloga marketinga u turizmu je uspostavljanje odnosa između turističke ponude i potražnje, odnosno da turistima približi destinaciju i njene mogućnosti. Tijekom svoje povijesti marketing je prošao kroz više faza, ovisno uglavnom o ponudi i potražnji. Dok je potražnja bila veća od ponude marketing je naglasak stavljao na proizvodnju. Povećanjem ponude javlja se potreba agresivnijeg marketinga, koji će prodati proizvod pod bilo koju cijenu. U posljednjim desetljećima dvadesetog stoljeća, pojavom svijesti o potrebi zaštite okoliša, javlja se društveni marketing kao pojava čiji zadatak nije više samo prodati proizvod ili uslugu, nego i informiranje o utjecaju tog proizvoda ili usluge na okoliš. Pojavila se potreba da se ukaže , s jedne strane na ekološke destinacije, a s druge strane na potrebu da se takvo stanje i očuva. Suština društvenog marketinga nije samo kratkoročno zadovoljstvo potrošača, te profit poduzeća, već i dugoročna dobrobit cjelokupne zajednice i svakog pojedinca. Zadatak marketing u turizmu je istraživanje tržišta, pozicioniranje, stvaranje i inovacija turističkog proizvoda, prodaja i turistička promocija. Marketinške aktivnosti se trebaju staviti u funkciju ostvarenja zadovoljavajuće razine efikasnosti i efektivnosti, kako bi se uz klasičnu paradigmu "vrijednost za novac" ostvarila i paradigma "vrijednost za uloženi trud". Uz sve to marketing mora voditi računa o interesima svih aktera uključenih u održivi razvoj turizma, a to su lokana zajednica, turistička industrija, javni sektor i turisti. Usklađenjem njihovih interesa stvara se osnova za održivi razvoj turizma.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_9 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva 5 Prirodne znanosti i matematika > 504 Znanost o okolišu. Environmentologija 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 13:20 |
Zadnja promjena: | 19 Pro 2011 13:20 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/802 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |