Labrović, Marin (2011) Prikriveno oglašavanje u igranom filmu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Dokumentarni film pod nazivom Behind the Screens: Hollywood goes hypercommercial koji se u više nastavaka može pogledati na Youtubu najbolje otkriva savršen brak između filma i prikrivenog oglašavanja. Film je u marketinškom kontekstu medij kao i TV, radio,tisak i internet koji može poslužiti za prenošenje persuazivne komunikacije do ciljne skupine potrošača. Za razliku od ostalih medija, film ima daleko najbolji način za prenošenje željenog modela osobnosti do današnjeg potrošača gdje se potrošač nastoji poistovjetiti sa određenim glumcem/glumicom ili ikonogafijom filma. Potrošač nastoji imati životni stil isti koji se prikazao u samom filmu. Moderni marketinški postulat govori da imidž marke kao važna karika u brandingu ima utjecaja na rast prodaje i dobiti i stvara lojalnost prema marki. Stoga, marketeri su nastojali pronaći najefikasniji medij koji bi na što realniji način vizualizirao važnost marke i njezinu upotrebnu vrijednost u svakodnevnom životu potrošača čime bi se marka prikazala u najboljem svijetlu. Savez filma i marketinga ogleda se kroz sam marketing filma, marketinga u filmu i marketinga iz filma. Marketing u filmu je u biti prikriveno oglašavanje gdje se u filmskim scenama prikazuju robne marke koje mogu, ali i ne moraju promovirati sami glumci. Danas nije nikakva tajna da oglašivači sudjeluju u kreiranju proračuna za film. Današnji troškovi filma, a posebice onih iz hollywoodske produkcije dosežu jako visoke iznose, pa producentima i redateljima kako bi smanjili same troškove snimanja pomažu oglašivači u nabavi nužnih rekvizita za sam film. Funkcija prikrivenog oglašavanja u filmu nije samo da određenu scenu učini što realnijom prikazivanjem robnih marki, već da se da prostora i vremena samoj marki kako bi ona pokazala svu svoju vrijednost i kvalitetu u što realnijim okvirima koje može film prikazivati. Pojava prikrivenog oglašavanja nije novijeg datuma, prikazivanje marki u filmu pojavljuje se znatno prije iako je njegov pravi uspon započeo tijekom osamdesetih godina 20.stoljeća prikazivanjem slatkiša Rieses s Pieces u filmu E.T: Vanzemaljac. Danas je prikriveno oglašavanje institucionalizirano u filmskoj industriji. Pojedini filmovi su napravljeni samo radi marki, kreiranja imidža marki, pronošenja novih životnih stilova, a sami proračuni većine filmova ovise o oglašivačima. Danas se isprepliću klasični i interaktivni oblici oglašavanja nastaju hibridne vrste oglašavanja i marketinga, životni ciklus marki je sve kraći i kraći, današnji potrošači su sve zahtjevniji, a marketeri inoviraju mnoge nove načine za dolazak do ciljne skupine potrošača, ali film ostaje. Film ima svoju dugotrajnost i vječnu publiku. Koliko prikazivanje marki u filmu narušava estetiku filma i koliko je film uopće medij a koliko umjetnost nije predmet ovog diplomskog rada. To pitanje prepuštam kolegama sa filozofskih fakulteta koji na film gledaju više u filmološkom, sociološkom i kulturološkom kontekstu. Predmet istraživanja ovog rada je prikriveno oglašavanje u filmu. Cilj istraživanja je istražiti efikasnost prikrivenog oglašavanja te utjecaj na namjeru potrošnje. Kao predmet istraživanja poslužiti će četiri filmska isječka koji sadrže prikriveno oglašavanje. Cilj diplomskog rada je prikazati sve pojavnosti prikrivenog oglašavanja u filmu te kroz primarno istraživanje istražiti njegov utjecaj na strukturu potrošnje. Svrha diplomskog rada je dokazati trima glavnim znanstvenim hipotezama da je zasićenost prikrivenim oglašavanjem manja nego zasićenost klasičnim oglašavanjem, da prikriveno oglašavanje djeluje jače ukoliko je praćeno verbalnom porukom i da u prikrivenom oglašavanju potrošači lakše pamte marke koje već poznaju. Za izradu diplomskog rada uz sekundarno istraživanje provedeno je primarno istraživanje – istraživanje na uzorku metodom ispitivanja, a još su se koristile metoda analize, metoda mjerenja, metoda deskripcije, komparativna metoda, statistička metoda i metoda anketiranja. Strukturu rada pored uvoda, zaključka i izvora literature rad čine sedam poglavlja. Drugo poglavlje objašnjava teoretske osnove komunikacije, funkcije i oblike komunikacije. Treće poglavlje objašnjava marketinšku koncepciju i integriranu marketinšku komunikaciju. Četvrto poglavlje podijeljeno je na osnove prikrivenog oglašavanja i njegov povijesni razvoj. Peto poglavlje detaljno opisuje prikriveno oglašavanje kao marketinško sredstvo komunikacije, njegovu markookolinu, metode, načine korištenje takve vrste oglašavanja i proizvode korištene za takve potrebe. Šesto poglavlje donosi korelaciju između prakse prikrivenog oglašavanja i etičnosti. Sedmo poglavlje iznose glavne tri hipoteze, obrađuje rezultate istraživanja i iznosi zaključke provednog istraživanja.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/36 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 659 Reklama, publicitet. Informativni rad. Odnosi s javnošću > 659.1 Reklama, publicitet. Oglašavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 07 Oct 2011 10:12 |
Zadnja promjena: | 07 Oct 2011 10:12 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/103 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |