E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konkurentnost Europske unije

Grizila, Samanta (2012) Konkurentnost Europske unije. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (3MB)

Sažetak

Europska unija je međunarodna integracija dvadeset i sedam europskih zemalja koje na različite načine nastoje dominirati, kako, europskim gospodarstvom, tako i mnogo šire, onim globalnim. Na određeni način vidljiv je utjecaj Europske unije na gotovo čitavom području Europe, velikom dijelu Azije i Amerike, a nešto manje na ostalim dijelovima svijeta. Konkurentnost je ekonomski pojam, koji, u ovom kontekstu postaje nezaobilazan. Tako, s jedne strane rada stoji pojam konkurentnosti, u smislu njegova definiranja, značaja, te mjerenja, a s druge strane Europska unija, s aspekta vlastite konkurentnosti na globalnom tržištu. Rad je podijeljen u šest poglavlja, od kojih je prvo uvod u rad, a šesto, ujedno i posljednje, zaključak rada. Drugo poglavlje predstavlja početno razlaganje tematike rada, a odnosi se na konkurentnost na globalnoj, dakle makrorazini, s aspekta njegova pojmovna određenja, značaja, temeljnih odrednica, te najpoznatijih i najčešće korištenih metodologija mjerenja. Treće poglavlje bavi se Europskom unijom na globalnom tržištu, u smislu pokazatelja globalne konkurentnosti. Četvrto poglavlje, uz prethodno, treće, predstavlja bit rada, jer se bavi načinima na koje Europska unija nastoji povećati vlastitu konkurentnost. Detaljno su objašnjene Lisabonska strategija, njezina revizija, te strategija Europe 2020, od njihova područja i ciljeva, instrumenata provođenja, do pokazatelja ostvarenja. Kako se Hrvatska nalazi u skorašnjoj fazi ulaska u Europsku uniju, a i sama nastoji povećati vlastitu konkurentnost, ovisno ili ne o Europskoj uniji, peto poglavlje nastoji prikazati položaj Hrvatske na globalnom tržištu, s pokazateljima konkurentnosti, značaj Lisabonske strategije i strategije Europe 2020, te vlastite načine povećanja konkurentnosti. U radu je korištena induktivna metoda, temeljem koje se na osnovu statističkih podataka o Uniji i zemljama članicama došlo do zaključka o konkurentnosti Unije. Također, kao osnovna metoda svakog znanstvenoistraživačkog rada u prikupljanju podataka i informacija korištena je metoda promatranja. Nije teško razlučiti čemu toliki trud, kada je povećanje konkurentnosti u pitanju. Konkurentnost danas, u globaliziranom svijetu, postaje sve važnija. Stoga ne čude brojne metodologije koje danas postoje za izučavanje problematike, ali i samo nastojanje Europske unije, pa tako i Republike Hrvatske, u povećanju vlastite konkurentnosti i položaja u globalnom gospodarstvu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/36
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.9 Međunarodno gospodarstvo općenito. Međunarodni gospodarski odnosi. Globalno gospodarstvo
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 24 Sep 2012 11:21
Zadnja promjena: 24 Sep 2012 11:21
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1416

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku