Avelini Holjevac, Ivanka and Galičić, Vlado (2005) Žene u poduzetništvu. In: Entrepreneurship and macroeconomic management, April, 28-30, 2005., Pula, Croatia.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (445kB) |
Sažetak
Iako su žene većina u svjetskoj populaciji, one su u sferi poduzetništva manjina, zbog socijalnog, ekonomskog i političkog nepovoljnog položaja u odnosu na muškarce. Žene obavljaju dvije trećine posla u svijetu, no privređuju svega jednu desetinu svjetskog dohotka, a posjeduju manje od jedan posto svjetskih dobara. Nejednakosti zbog spola na tržištu rada i poduzetništva, povezane su s nejednakim mogućnostima za obrazovanje i usavršavanje, što se dalje proteže na to koliko žene sudjeluju u poslu, na njihov izbor zanimanja i mogućnosti napredovanja. Promjena socijalnih paradigmi radikalno je promijenila i ravnotežu moći između žena i muškaraca kako u društvu uopće, tako i u poduzetništvu. Činjenica je da među ženama ima manje poduzetnika nego među muškarcima, no u hrvatskom gospodarstvu zapaža se sve veća zastupljenost žena, što je vrlo pozitivna tendencija, jer je tome gospodarstvu potrebno što više kvalitetnijih, stručnih i obrazovanih ljudi, bez obzira na spol. Osnovni hendikepi za značajniju zastupljenost i veću kompetitivnost žena u poduzetništvu ogledaju se u tradicionalnim predrasudama, sociološkim stavovima odgovornih za razvoj poduzetništva, nepovjerenju prema ženama, i nedorečenosti zakonodavne infrastrukture kao pretpostavke za snažniji razvoj poduzetništva. Mogućnosti za žene koje ulaze u svijet poduzetništva rastu, no taj proces ovisi o funkcionalnom području, odnosno o vrsti djelatnosti, jer različite djelatnosti osiguravaju različite mogućnosti za brži razvoj poduzetništva kod žena. U radu se iznose prijedlozi što se sve mora učiniti za povećanje broja žena u sferi poduzetništva u Republici Hrvatskoj. Osim toga, učinjeni su pokušaji u otkrivanju socio-kulturnih elemenata koji ženama koče ulaz u svijet poduzetništva i što im se sve događa koje jednom uđu u muški svijet poduzetništva. Ciljevi rada usmjereni su na identifikaciju glavnih prepreka na koje nailaze žene prilikom osnivanja poduzeća, kao i na afirmaciju žena u poduzetništvu1 te poticanje njegova razvoja.
Tip objekta: | Materijal konferencije ili radionice (Paper) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 3/2005, Vol. 1 |
Ključni pojmovi: | gospodarstvo, žene, poduzetništvo, menadžment. |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 334 Oblici organiziranja i suradnje u gospodarstvu > 334.72 Poduzeća, tvrtke prema njihovu vlasniku, izvorima financiranja i opsegu aktivnosti |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:30 |
Zadnja promjena: | 19 Nov 2012 12:47 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1457 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |