Galant, Adriana (2012) Poslovno planiranje u funkciji upravljanja rizicima poslovanja. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Planiranje je aktivnost koja je prisutna u svakodnevnom životu, kako privatnom tako i poslovnome. Planiranjem se nastoji smanjiti neizvjesnost koju donosi budućnost, a samim time i rizike koji tada mogu donijeti negativne posljedice. Funkcija planiranja predstavlja prvu funkciju menadžmenta poduzeća na koji se nadovezuju ostale funkcije. Planiranje obuhvaća aktivnosti pomoću kojih poduzeće definira što želi ostvariti u budućnost te definira načine na koje će to ostvariti. Glavni razlog planiranja je da ono pomaže u ostvarivanju ciljeva poduzeća kroz definiranje akcija kojima će se to ostvariti. Planiranje se može podijeliti na različite naĉine, i to prema kriteriju hijerarhijske razine te s obzirom na vremensku dimenziju. Proces planiranja sastoji se od osam uzastopnih faza. Prilikom planiranja menadžeri se mogu koristiti različitim načinima i metodama planiranja. Planiranje je povezano funkcijom kontrole, kroz koju se uspoređuje planirano sa ostvarenim u cilju poduzimanja korektivnih akcija. Prilikom poslovanja poduzeće se susreće s različitim rizicima kojima je potrebno upravljati na adekvatan način kako bi se minimizirale moguće štetne posljedice. Rizik se u užem smislu definira kao opasnost gubitka ili štete, a može se podijeliti na prenosive i neprenosive, poslovne (unutarnje i vanjske) te poduzetničko-menadžerski rizik. Upravljanje rizicima povezano je s planiranjem jer aktivnosti planiranja omogućuju da se rizici na vrijeme identificiraju kako bi se njima moglo upravljati. Poslovni plan je učinkoviti sredstvo prilikom planiranja i upravljanja rizikom određenog investicijskog projekta. Poslovni plan se može definirati kao dokument koji sadrži cjelovito i potanko razrađeno obrazloženje o ulaganjima u posao s ocjenom očekivanih učinaka i varijantnih rješenja za rizične situacije, što ih donosi buduće vrijeme. Svaki poslovni plan mora imati definiranu vremensku i prostornu dimenziju. Elementi poslovnog plana mogu se podijeliti na fizičke i financijske aspekte poslovnog plana. Fizički aspekti obuhvaćaju analizu tržišta, tehnološko-tehničku te lokacijsku analizu, dok financijski aspekti obuhvaćaju financijsku pripremu, ocjenu učinkovitosti te analizu osjetljivosti. Fizički aspekti poslovnog plana obuhvaćaju fizičke vrijednosti investicije, a financijski aspekti predstavljaju fizičke aspekte izražene u financijskim veličinama.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/52 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 657 Računovodstvo |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 15 Oct 2012 12:19 |
Zadnja promjena: | 15 Oct 2012 12:19 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1621 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |