E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Obilježja kulturnog turizma

Valić, Vanja (2012) Obilježja kulturnog turizma. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (722kB)

Sažetak

Kulturni turizam ima dugu povijest i sa svojim korijenima, još iz Grand Tour putovanja, predstavlja originalan oblik turizma. Također predstavlja jedan oblik turizma koju političari smatraju rješenjem za bolju budućnost. Prema izvorima UNESCA, smatra se jednom od najbrže rastućih turističkih djelatnosti zadnjeg desetljeća. Danas njegova stopa rasta iznosi 37% udjela ukupnog turizma. Svjetska turistička organizacija predviđa rast kulturnog turizma do 2020. godine od 15% godišnje. Usmjerenje prema lokalnim tradicijama i kulturama s razumijevanjem globalnih promjena u svijetu, predstavljat će osnovu za održivi razvoj baštine i turizma. Modernom turistu, prirodna i kulturna baština, među važnijim su motivima putovanja. Međutim tim motivima u Hrvatskoj nismo posvetili dovoljno pozornosti. Prema mišljenju europskih stručnjaka prirodna i kulturna baština Hrvatske nedovoljno je valorizirana i uključena u kulturni turizam. Uspješno povezivanje prirodne i kulturne baštine s turizmom i visoko obrazovanim stručnjacima, koji će na pravi način znati prenijeti određena znanja i razvojne mogućnosti u lokalnu zajednicu i na međunarodno tržište, cilj je koji bi Hrvatska trebala slijediti. U današnjim vremenima širenja globalizacije, zaštite, očuvanja, interpretacije i prezentacije baštine i kulturnih različitosti pojedinih regija, predstavljaju najveći izazov diljem Europe. Otkrivanje nalazišta i spomenika jedno je od dužnosti kulturnog turizma, koji se fokusira na mozaična mjesta, tradiciju, umjetničke događaje i iskustva koja predstavljaju regiju i njezine zajednice. Kulturni turizam razvija se rapidno. Igra važnu ekonomsku, društvenu, kulturnu, obrazovnu i znanstvenu ulogu i zbog svih njegovih mogućnosti razvoja u sebi nosi veliku snagu, i kao takav bit će predstavljen u završnom radu. Predmet ovog završnog rada je rezultat trogodišnjeg studiranja na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli. Cilj završnog rada je upoznati publiku s kulturnim turizmom, njegovim konzumentima, proizvodima, mogućnostima razvoja, nedostacima i budućnošću. Svrha završnog rada je proučavanje literature na tu temu. Ovaj završni rad sastoji se iz jedanaest dijelova. U uvodnome dijelu navedeni su razlozi, ciljevi i struktura rada. Druga sadržajna cjelina donosi različite definicije kulturnog turizma koje pomažu shvatiti i približiti se njegovoj interdisciplinarnosti. Treći dio bavi se tematikom i definiranjem kulturnog turista, njegovim tipovima i podtipovima, motivacijom i vještinama. U četvrtom dijelu predstavljeno je istraživanje Instituta za turizam, TOMAS Kulturni turizam 2008, koje je prvo takve vrste u Hrvatskoj. Peti, šesti i sedmi dio bave se proizvodima kulturnog turizma, Europskom prijestolnicom kulture, Kulturnim itinerarima te istarskim projektima Revitasom i Istra Inspiritom. U osmom dijelu govori se o trendovima u kulturnom turizmu, dok je deveto poglavlje posvećeno kreativnom turizmu, novom podobliku kulturnog turizma s primjerom dobre prakse. Deseti dio govori o nedostacima kulturnog turizma u Hrvatskoj, a u zaključku se donosi sinteza svih informacija i činjenica, posebice, neophodnih osnova za razumijevanje teme kulturnog turizma, predstavljenih po sadržajnim cjelinama. Ako želimo poduzeti kvalitetan iskorak u razvoju kulturnog turizma, važno je razumijeti osnove kulturnog turizma, njegovu multidisciplinarnost, važno je educirati ljudske resurse te svo praktično znanje okruniti u strateškim dokumentima koji stvaraju mogućnosti za njegov pravilan i kvalitetan daljnji razvoj.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/70
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Kultura i turizam
Datum pohrane: 17 Oct 2012 11:44
Zadnja promjena: 17 Oct 2012 11:44
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1676

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku