Milošević, Sara (2012) Posebne uzance u ugostiteljstvu (1995) i njihov značaj u hrvatskom pravu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (386kB) |
Sažetak
Tema ovog završnog rada su Posebne uzance u ugostiteljstvu iz 1995. godine i njihov značaj u hrvatskom pravu. Posebne uzance u ugostiteljstvu izvor su poslovnog prava u turizmu. Pridonose ukupnom unaprjeđenju kvalitete usluga i poslovanja, smanjuju nesporazume i sporove te omogućuju njihovo djelotvorno rješavanje. Svrha ovog rada je upoznavanje sa pojmom uzanci i njihovim statusom te ugovorima koji su uređeni Posebnim uzancama u ugostiteljstvu. Cilj je ovog rada prikazati šest ugovora koje Posebne uzance u ugostiteljstvu uređuju te ukazati na njihov značaj. U radu su korištene metode analize i sinteze, metoda deskripcije i kompilacijska metoda. Tematika ovog rada će se prezentirati u sedam poglavlja. U prvom poglavlju, uvodu, formuliran je predmet istraživanja, postavljena je hipoteza, navedeni su svrha i ciljevi istraživanja, znanstvene metode te je pobliže objašnjena struktura poglavlja. U drugom poglavlju s naslovom Uzance objašnjen je pojam uzanci i njihov status. Nadalje, riječ je o Posebnim uzancama u ugostiteljstvu i njihovim općim odredbama kao što su primjena uzanci, ugovori na koje se uzance odnose te je objašnjeno načelo poštenja i savjesnosti kao temeljno načelo ugovornog prava. Navedene su i zajedničke odredbe koje se odnose na ugovore o ugostiteljskim uslugama, a to su bitni sastojci ugovora, oblik ugovora i cijena ugovora. U trećem poglavlju piše se o ugovoru o hotelskim uslugama. Pod ugovorom o hotelskim uslugama smatraju se izravni ugovor o hotelskim uslugama, agencijski ugovor o hotelskim uslugama i ugovor o alotmanu. Prvo se navode i objašnjavaju uzance od 8. do 61. koje se odnose na izravni ugovor o hotelskim uslugama koji je temelj za sve posebne turističke ugovore koji su uređeni Posebnim uzancama u ugostiteljstvu. Zatim, riječ je o uzancama od 62. do 94. koje se odnose na agencijski ugovor o hotelskim uslugama. Posljednje potpoglavlje uključuje ugovor o alotmanu odnosno uzance od 95. do 102. koje predstavljaju praktičnu primjenu budući da je ugovor o alotmanu imenovani ugovor. Ugovor o smještaju u turističkim apartmanima naslov je četvrtog poglavlja. Obrađene su uzance od 103. do 116. koje uređuju ovaj ugovor, a uključuju primjenu uzanci, oblik ugovora, rezervaciju smještaja, predujam, odustanak od rezervacije, trajanje ugovora, listu inventara, zabrane gostu, cijenu, jamčevinu, raskid ugovora i najam kuća i stanova za odmor. U petom poglavlju, koji ima naslov Ugovor o uslugama kampiranja objašnjene su uzance od 117. do 129., a odnose se na sklapanje ugovora o uslugama kampiranja, prava i obveze ugovornih strana, uporabu kampa, red u kampu, stvari gosta, raskid ugovora te primjenu uzanci. U šestom poglavlju naziva Ugovor o uslugama prehrane i točenja pića obrađene su uzance od 130. do 151., a odnose se na sklapanje ugovora, predmet ugovora, cijenu usluge, rezervaciju, pružanje usluga, plaćanje usluga, korištenje usluga, pravo ugostitelja, stvari gosta, otkaz usluge i proviziju. U posljednjem poglavlju naveden je zaključak. Na kraju seminarskog rada nalazi se popis literature. Ovim istraživanjem uočio se značaj Posebnih uzanci u ugostiteljstvu u suvremenom poslovanju. Na turističkom tržištu susreće se veliki broj subjekata te je nemoguće u potpunosti propisima i ugovorima urediti sve odnose između davatelja i korisnika ugostiteljskih usluga. Upravo je zbog takvog načina poslovanja praksa razvila veliki broj trgovačkih običaja u ugostiteljstvu, čijim su kodificiranjem nastale Posebne uzance u ugostiteljstvu.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/101 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:53 |
Zadnja promjena: | 17 Oct 2012 11:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1707 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |