Grgorović, Dorothy (2012) Turističke agencije u hrvatskom i usporednom pravu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (400kB) |
Sažetak
Postanak turističke agencije vezan je uz ime čovjeka koji je prvi shvatio značenje mogućnosti masovnog prijevoza – Thomas Cooka. Naime, on je organizirao prvo skupno putovanje željeznicom od 570 putnika 1841.god. U Hrvatskoj se prvi puta javio prvim organiziranim putovanjem u organizaciji poduzetnika Mihailovića iz Zagreba u Graz i Beč – 1863.g. Turizam je grana koja neprestano raste usporedno sa društvom, njegovim zahtjevima i trendovima kao i novim tehnologijama. S tehničkim napretkom mijenjao se način putovanja, primjerice ceste su dovele do širenja turizma i on je počeo mijenjati geografsku sliku. Sve se češće javljala čovjekova želja za putovanjem i odmorom. Gledajući utjecaj turizma od ugostiteljstva, prometa, industrije do elektronike, danas gotovo da i nema ljudskih djelatnosti koje se ne bi mogle dovesti u vezu s razvojem turizma. Jedna djelatnost se ističe u tom danas velikom i razvijenom sustavu turizma jer počinje gotovo kada i sam turizam. To su putničke, odnosno kasnije turističke agencije. Zato i nije moguće istraživati povijest turizma a ne dotaknuti povijest putničkih (turističkih) agencija. Ako procijenimo da je u svijetu u posljednjem desetljeću od svih turista posredovanjem turističkih agencija putovalo oko 25%, onda je to dovoljno da bi turističke agencije postale predmetom ozbiljnog proučavanja. U sve složenijim odnosima na međunarodnom turističkom tržištu ravnopravno uključivanje u međunarodne turističke tokove mogu ostvariti samo one zemlje čije je turističko gospodarstvo adekvatno organizirano, a to znači suvremeno. Svrha završnog rada je istražiti poslovanje turističkih agencija kroz povijest te ukazati na njezinu ulogu i veličinu na turističkom tržištu. Cilj rada je na sustavan i jednostavan način prikazati poslovanje suvremene turističke agencije te njezin razvojni put kao i čimbenike koji se vezuju za isti. Za pisanje završnog rada, korištene su različite metode znanstvenog istraživanja, kao što su na primjer induktivna i deduktivna metoda, metoda analize i sinteze. Završni rad podijeljen je u šest poglavlja. U prvom poglavlju pod naslovom Pojam i podjela turističke agencije, dan je pojam turističke agencije, povijesni razvoj , te vrste agencija s obzirom na razne kriterije. U drugom poglavlju, s naslovom Usluge turističkih agencija, objašnjava se važnost ugovora koje u poslovanju turističke agencije sklapaju, kao i njezine obveze. U trećem poglavlju, s naslovom Teorija posredovanja u turizmu, ukazuje se na odnos turističkih agencija prema pravnom sustavu, odnosu s drugim agencijama koje djeluju u turizmu, njihovom međusobnom odnosu te udruživanju. Četvrto poglavlje, s naslovom turističke agencije u poreznom sustavu Republike Hrvatske, daje uvid u obveze koje agencija mora podmirivati prema državi. U petom poglavlju dan je pojam ECTAA European Community Travel Agents Association kao bitne organizacije za turističke agencije na europskoj razini i njezina poveznica sa UHPA (Udruženje putničkih agencija i turoperatora) koja djeluje u okvirima Hrvatske države te sa HOTREC-om (Udrugom hotela, restorana, kavana u Europi). Nakon toga su spomenute dvije organizacije koje djeluju na internacionalnoj razini UFTAA (Svjetska udruga putničkih agencija) i IH&RA (Međunarodna udruga hotela i restorana). Na kraju rada dan je zaključak u kojem su spoznaje do kojih je došlo temeljnom obradom dostupnih podataka.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/106 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:54 |
Zadnja promjena: | 17 Oct 2012 11:54 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1712 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |