Prpić, Ksenija (2012) Koncepti i poslovne aplikacije rudarenja po podacima. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (921kB) |
Sažetak
Rudarenje podataka danas ima veoma široku primjenu korištenja te se, bez obzira na to što se još uvijek razvija i unaprjeđuje, koristi u gotovo svim poslovnim područjima. S obzirom na to da današnja poduzeća raspolažu s ogromnim brojem raznih podataka od kojih veliki dio nije upotrebljiv, već suprotno, cak može dovesti i do dezinformacija te uputiti u pogrešnom smjeru, naglasak se stavlja na načine te postupke kojima se ti podaci obraduju, koji trebaju biti adekvatni kako bi se iz takvog velikog broja podataka uspjeli obraditi korisni podaci iz kojih ce se izvuci znanje. To se znanje ponajprije odnosi na znanje o korisnicima proizvoda i usluga, znanje o njihovim potrebama, željama te samom profilu korisnika što je za bilo koje poduzeće veoma važno jer se svaki proizvod ili usluga stvaraju kako bi zadovoljili potrebe korisnika. Istraživanje je bazirano na primjeni rudarenja podataka u poslovnom svijetu te ce se opisati na koji se način može doći do potrebnih, smislenih i iskoristivih informacija iz velikog broja podataka kojima određeni poslovni subjekt raspolaže. Cilj rada i istraživanja je najprije kroz teoretski dio prikazati postupak rudarenja podataka, metode i alate koji se za to koriste, područja primjene rudarenja podataka te utjecaj rudarenja podataka na samo poslovanje poduzeća. Nakon toga ce se kroz praktični dio pokazati na koji se način može predvidjeti prodaja u poduzeću primjenom metoda rudarenja podataka i kako se kroz dobivene rezultate može doći do konkretnih zaključaka o tijeku poslovanja te prijedloga unaprjeđenja prodaje te koliko su takvi rezultati točni i pouzdani. U radu ce se pokazati da postoji široka primjena rudarenja podataka te mnoge metode kojima se može doći do potrebnih rezultata, a šire ce biti opisana metoda asocijativnih pravila te ce se prednosti i nedostaci korištenja te metode u poslovnom svijetu prikazati na primjeru kroz korištenje stvarnih podataka jednog poduzeća. Također ce se pokazati može li se ponašanje kupaca predvidjeti i kolika je točnost takvog predviđanja te ce se prikazati može li se i na koji način utjecati na ponašanje potrošača pri kupovini proizvoda. Isto tako pokazat ce se kolika je važnost kvalitete stvarnih podataka dobivenih od poduzeća za uspješnu analizu i da li kvaliteta i kvantiteta podataka te vremensko razdoblje promatranih utječe na uspješnost i preciznost rezultata analize.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/134 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika |
Datum pohrane: | 28 Nov 2012 13:18 |
Zadnja promjena: | 28 Nov 2012 13:18 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1728 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |