E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Optimizacija Internetskih pretraživača

Vidotto Preden, Stefano (2012) Optimizacija Internetskih pretraživača. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (620kB)

Sažetak

Bez obzira na to potječe li naziv Google od novotvorenice matematičara Sirotte, kojom je obilježio broj sa 100 nula, ili od engleske riječi za naočale koje bi trebale omogućiti jasniji uvid u zbrkani labirint mreže, Google je jednako teško pobliže odrediti, definirati i opisati. Ono što su stvorili Larry Page i Sergey Brin u drugoj polovici devedesetih godina nije promijenilo samo metode korištenja i kriterije za pohranu informacija na webu. Najvažnija je posljedica njihovog izuma teorijska pretpostavka koju su oni kasnije razvili, prema kojoj tražilica koja se temelji na dodjeli matematičke vrijednosti odnosima između web stranica proizvodi bolje rezultate od empirijskih tehnika koje su se prethodno koristile. Taj način razmišljanja doveo je do indeksiranja stranica na tražilicama putem formalnih pravila, poboljšavajući ga sa stanovišta racionalnosti. S druge strane, taj je pristup dao smisao i poticaj razvoju weba s komercijalne točke gledišta, učinivši ga glavnim sjedištem oglašavanja. Ako su prethodno banneri i direct marketing ostavili dojam da internet ima potencijala u promociji, razumnom i racionalnom indeksiranju stranica, zajedno s nastankom sustava poput Adwordsa i Adsensea potvrdili su kolika je moć vidljivosti na webu, što je privuklo opći interes. S jedne strane, tvrtke su shvatile koliko je bitno biti online u vodećoj poziciji u odnosu na konkurente. S druge, tražilice su pripremile teren za pristup internetu iz udobnosti vlastita doma te za planiranje investicija i njihova rezultata i, kao što se često dešava, "potraga za blagom" dovela je do pretjerivanja i ekscesa. S druge strane, na webu se pojavilo puno tvrtki koje se bave SEO-om (Search Engine Optimization). Jedini način koji imamo da se distanciramo od te spekulativne spirale jest da upoznamo i detaljno proučimo unutarnje mehanizme koji reguliraju rad tražilica. To znači da moramo razumjeti logiku i dinamiku Information Retrievala i primijeniti ih u kontekstu tražilica - ukratko, utvrditi koji su ključni elementi u procesu pretraživanja i indeksiranja web stranica i na koji su način međusobno povezani jedni s drugima. Informacije i podatci korišteni u pisanju ovog rada pribavljeni su iz različitih izvora, no, glavne ideje te inspiracije dolaze iz čitanja stručnih članova sa Sciencedirect-a (www.sciencedirect.com) koji je najveći svjetski izvor znanstvenih radova iz kojeg je izdvojen najveći dio literature koja je bila potrebna za pisanje rada. Dvije glavne metode koje su korištene u pisanju ovog rada su povijesna i deskriptivna. U određenim odlomcima prisutne su i ostale metode kao na primjer grafička metoda, analitička metoda, metoda slučaja...itd. U tom će se radu analizirati Google kao školski primjer tražilica zbog inovacija koje je uveo u svijet tražilica, te zbog činjenice da je već niz godina svjetski lider među tražilicama. Koncentrirat ćemo se na analizu elemenata koji reguliraju rad tražilica, kako bismo shvatili kako se pozicioniraju stranice. Cilj rada je omogućiti, kroz detaljnu analizu o svijetu i povijesti tražilica, da bolje sagledamo alat koji svakodnevno koristimo, čiji potencijal vrlo često ne poznajemo i ne koristimo dovoljno i objasnit kako je poznavanje kriterija klasifikacije dokumenata na tražilicama neophodan alat za one koji traže vidljivost na webu. Zadaci: Prvo dio ovog rada, tojest drugo poglavlje, fokusirat će se na podrijetlo i povijest tražilica, što će nam pomoći da se uokviri aktualni scenarij, analizirat će se sučelje tražilica i ponašanje korisnika. Treće poglavlje bavit će se nastankom tražilica, načelima njihova rada, strategijama za klasifikaciju informacija itd. Četvrti bavit će se tražilicama s tehničke strane, razmotrit ćemo kako su se prilagodile rastu weba te ćemo prikazati njihov tehnološki razvoj u zadnjih 10 godina koji je obilježila gotovo monopolistička Googleova izjava. U petom će poglavlju biti riječi o SEO-u (Search Engine Optimization), prilagodbi tražilica semantičkom webu, te ćemo pokušati prikazati scenarij onoga što nas ubrzo čeka. U zaključku ću iznijet moje mišljenje te moje zaključke u vezi teme koju sam obradio.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/160
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika
Datum pohrane: 28 Nov 2012 13:14
Zadnja promjena: 28 Nov 2012 13:14
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1784

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku