Karabašić, Damir (2013) Upravljanje marketingom u bankarstvu i bankarskim uslugama. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
U današnje vrijeme globalizacije i visokih tehnologija znanje postaje ključna odrednica, a kroz njegov transfer dolazi do osposobljavanja kadrova koji će biti spremni konkurirati i prilagoditi se izazovima tržišta. Marketing kao poslovna filozofija usmjerena je na potrošače, potrošača se postavlja u sam centar, on je i polazna i krajnja točka kojoj se kompanije okreću. Putem fokusiranja poslovnog razmišljanja i aktivnosti na razmjenu sa potrošačima marketing postaje ključ uspješnog poslovanja Glavna uloga marketinga u bankarstvu je da omogući usklađivanje ponude bankarskih proizvoda i usluga prema potrebama korisnika, osposobljavanje kadrova za pružanje bankarskih usluga te stvaranju konkurentske prednosti. Primjena odgovarajućih marketinških strategija omogućava podizanje kvalitete u bankarskom sustavu kroz sinergijsku primjenu marketinškog miksa kako bi se kreirala usluga prema očekivanjima ciljnog tržišta i ostvarila dodatna vrijednost za korisnika. Slijedeći takav sustav promišljanja marketinška znanja i njihova primjena na specifičan proizvod ili uslugu u bankarstvu može olakšati pridobivanje i zauzimanje željene konkurentske pozicije na tržištu te osigurati stabilan razvoj banke kao institucije. Svrha ovog diplomskog rada je teorijski obraditi utjecaj marketinga na bankarske usluge te objasniti primjene i utjecaje marketinških strategija u bankarstvu. Zadatak je analizirati primjenu marketinških strategija na bankarske usluge te analiza osnovnih marketinških instrumenata s osvrtom na ulogu i značaj primjene u području bankarstva. Cilj istraživanja je utvrditi utjecaj, značaj i ulogu marketinga u bankarstvu; na koji se način primjenom odgovarajućih marketinških strategija dolazi do stvaranja i pružanja tražene bankarske usluge u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Diplomski rad podijeljen je na sedam dijelova. Uvod u rad započet je objašnjenjem pojma marketinga, banke te samim time i bankarskog marketinga. U razvijenim zemljama bankarski marketing se već godinama razvija pa je izveden kratki prikaz od njegove prve pojave do danas. Po svojoj prirodi bankarski marketing spada u područje marketinga usluga. Što su to usluge i koje su njihove karakteristike objašnjava se u drugom poglavlju ovog rada. Piramidalnim prikazom objašnjava se i primjena internog, eksternog i interktivnog marketinga u bankarstvu. Upravljanje marketingom naslov je trećeg poglavlja gdje je prikazana definicija upravljanja marketingom te procesa upravljanja marketingom. Razvoj marketinških strategija najbitniji je dio ovog poglavlja gdje se objašnjava što su i čemu služe marketinške strategije. Marketinški miks je tema četvrtog poglavlja i detaljno su objašnjene sve komponente marketinškog miksa te njihova primjena u bankarstvu. Osim standardnih komponenta poput proizvoda, cijene, distribucije i promocije objašnjeni su i dodatni instrumenti kao što su ljudi, procesi i fizičko okruženje. Bankarski marketing se u današnje vrijeme globalizacije i suvremenih tehnologija susreće sa raznim izazovima na tržištu. Kako bi bankarske institucije ostale konkurentne moraju se suočiti sa tim izazovima i osigurati najbolja moguća rješenja. Sve je to tema petog poglavlja. Šesto poglavlja obrađuje suvremenu primjenu marketinga u bankarskom sustavu kod analizu promocijskog miksa u OTP banci te analizu web stranica vodećih banaka u Hrvatskoj. Iz navedenih i obrađenih cjelina na kraju rada izveden je zaključak, kao sedmo poglavlje.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2013/36 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 336 Financije. Uključujući: Javne financije. Bankarstvo. Novac > 336.7 Novac. Monetarni sustav. Bankarstvo. Burze > 336.71 Banke. Bankarstvo |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 07 May 2013 11:37 |
Zadnja promjena: | 04 Oct 2013 10:23 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2252 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |