Krivokapić, Sara (2010) Projekt uspostavljanja elektroničke trgovine. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (439kB) |
Sažetak
Elektroničko doba i internet srušili su zidove nacionalnih ekonomija i svijet je povezaniji nego ikada. Ovi fenomeni omogućili su poslovanje bez granica i neizbježno učinili da se brojne poslovne organizacije – profitne, neprofitne ili vladine, okrenu elektroničkom poslovanju kao glavnom kanalu poslovanja budućnosti. Elektroničko poslovanje podrazumijeva suvremeni oblik organizacije poslovanja, koji se sastoji od intenzivne primjene informatičke, i posebice, internetske tehnologije. Dakle ono povezuje i digitalizira tradicionalne poslovne aktivnosti, od razvoja i proizvodnje, do menadžmenta i administracije, te uključuje i kupovinu i prodaju proizvoda i/ili usluga elektroničkim putem. Sastavni dio elektroničkog poslovanja čini i elektronička trgovina. Ona podrazumijeva poslovanje tijekom kojeg dolazi do elektroničke kupovine i prodaje, odnosno razmjene dobara i usluga te transakcija novčanih sredstava, između kupaca, poslovnih partnera i trgovaca. Kao i kod svakog drugog poslovanja, tako je i kod uspostavljanja elektroničke trgovine bitno planiranje. Planiranjem određujemo smjerove djelovanja i donosimo odluke temeljene na svrsi, znanju i ispravnim procjenama. Kod elektroničke trgovine, aktivnosti uspostavljanja iste se planiraju kako bi se značajno unaprijedila i ubrzala izgradnja informacijskog sustava elektroničke trgovine. Ovaj rad opisat će neophodne korake koje svaki trgovac mora razmotriti prilikom uspostavljanja infrastrukture elektroničke trgovine, kod primjene modela B2C (Business-to-Customer). Istraživačkim pristupom u radu istaknuti su i objašnjeni elementi infrastrukture elektroničke trgovine: 1. Web mjesto (tzv. online shop) 2. Katalog proizvoda 3. Košarica 4. Elektroničke transakcije: autorizacija i naplata 5. Sigurnost cjelokupnog iskustva e-trgovine, i za kupca i za trgovca 6. Otpremanje narudžbe Uspostavljanjem elektroničke trgovine kroz navedene elemente, proces kupovine i prodaje ne prestaje, već se može reći da tek tada zaista i započinje. Stoga, trgovac mora u planiranje uključiti i aktivnosti elektroničkog marketinga. Svaki od razmatranih elemenata, potkrjepljen je primjerima svjetske i domaće poslovne prakse, te analizom istih. Također u radu će se prezentirati mogući scenariji odluke trgovca na temelju planiranja i analize. Prilikom izrade završnog rada korištene su razne metode znanstvenog istraživanja, poput induktivne i deduktivne metode, metode analize i sinteze, metode apstrakcije i konkretizacije, metode generalizacije, metode deskripcije, te komparativne metode i statističke metode. Korištene izvore u radu čine knjige, materijali s predavanja kolegija Elektroničko poslovanje te resursi dostupni na internetu.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/134 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika |
Datum pohrane: | 02 Nov 2011 12:07 |
Zadnja promjena: | 02 Nov 2011 12:07 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/230 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |