E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Ekonomski aspekt digitalizacije multimedijskog sadržaja

Benčić, Marko (2013) Ekonomski aspekt digitalizacije multimedijskog sadržaja. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (858kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Digitalizacija je postupak prebacivanja dokumenata (informacija, znanja) iz analognog u digitalni oblik uz dodatnu obradu i arhiviranje. U usporedbi s analognim medijima digitalizacija je donijela brojne pogodnosti, ali je i negativno utjecala na određene segmente industrije. Prvenstveno na glazbenu industriju zbog mogućnosti lakšeg i bržeg umnožavanja digitalnih datoteka. Cilj ovog rada je prikazati utjecaj besplatne razmjene podataka putem Interneta na ponašanje studenata, te posljedice istog na glazbenu industriju. Rad ima nekoliko hipoteza: H1- cijena je glavni razlog zbog kojeg studenti protuzakonito preuzimaju glazbu putem interneta. H2- većina studenata će kupovati manje cd-ova nakon što započnu protuzakonito preuzimati glazbu putem Interneta. H3- ponašanje studenata i njihovi stavovi o preuzimanju glazbe su negativno povezani s zakonom i autorskim pravima. H4- studenti imaju visok stupanj tolerancije na glazbeno piratstvo te pozitivne stavove o istom. H5- ponašanje studenata je pozitivno povezano s njihovim stavovima o glazbenom piratstvu. U sklopu rada provedeno je istraživanje anketom nad studentima Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, kako bi se prikupljenim podacima dokazala točnost navedenih hipoteza. Osim uvoda, rad sadrži još pet poglavlja. U drugom poglavlju pod nazivom Multimedija opisan je pojam multimedije, te je dan kratak uvid u digitalne informacije. U trećem poglavlju Analogni i digitalni signali, opisane su razlike između analognog i digitalnog signala, postupci snimanja istih, te je opisan postupak digitalizacije. Četvrto poglavlje, pod nazivom Kodiranje opisuje značaj percepcije pri kodiranju. Također je opisan postupak pulsno kodne modulacije, te dan opis kompresiranih formata. Institut hrvatske glazbe, Hrvatska diskografska udruga, i Udruga za zaštitu, prikupljanje, i raspodjelu naknada fonogramskih prava ustupili su podatke o prodaji glazbenog i video materijala. Tim podacima izvršena je analiza prodaje u razdoblju od 2005. do 2011. godine, čime je prikazan utjecaj Interneta i razmjene digitalnih audio i video datoteka na glazbenu i video industriju.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Šehanović, Jusuf
Dodatne informacije: 2013/98
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika
Datum pohrane: 04 Oct 2013 09:08
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:00
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2362

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku