E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Istraživanje, spoznaja i vrednovanje poduzetničke ideje

Mikac, Martina (2013) Istraživanje, spoznaja i vrednovanje poduzetničke ideje. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (767kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Ideje se spominju još u doba kada je živio Platon i učenje o idejama bilo je njegovo polazište te je smatrao da su ideje jedina prava zbilja, dok je svijet osjetilnih stvari samo slika svijeta ideja koje su vječne i nepromjenjive, a osjetna bića su nesavršena i promjenjiva, i one postoje samo kada sudjeluju u idejama. Svaka je ideja proizvod ljudskog uma, rezultat kreativnog razmišljanja, odnosno zamisao o nečemu čime se želimo baviti. Postoje ideje do kojih se lako i jednostavno dolazi, te one koje su rezultat dužeg istraživanja i traženja. Neke od njih lako se ostvaruju, dok s druge strane postoje one koje su neostvarive. Ispred poduzetnika stoji dugačak put koji on treba prijeći kako bi došao do dobre ideje, no iako su ideje dobre i izvorne, smanjuju mogući neuspjeh i rizik, one nisu garancija za potpuni poduzetnički uspjeh. Koliko je ideja važna potvrđuje i to da se u razvijenim zemljama registriraju privatni i javni poduzetnici koji se isključivo bave djelatnostima prikupljanja, obrade, analize ili pak stvaranja i prodaje novih ideja, novih poslova i novih načina rada svim potencijalnim poduzetnicima. Svrha ovog rada je prikazati i opisati način kako se do ideje dolazi, pomoću kojih metoda se one pronalaze, kako se prikupljaju, opisati njihovu analizu te korake koji se poduzimaju kako bi se utvrdilo da li ideja obećava. Rad se sastoji od sedam poglavlja. Prvo poglavlje predstavlja uvod u rad. U drugom se poglavlju ukratko definiraju pojmovi poduzetnička ideja, te pojmovi inovativnost, inovacije i kreativnost. Nadalje, treće poglavlje opisuje različite izvore poduzetničkih ideja i ujedno se u ovom poglavlju obrađuju metode kreativnog razmišljanja. Sljedeći dio ovog rada odnosi se na spoznaju i vrednovanje poduzetničke ideje u kojem se opisuju kriteriji vrednovanja ideja, zatim postupak vrednovanja i izbor, te analiza ideje kroz različite aspekte. U tom istom poglavlju obrađuju se i problemi te pitanja s kojima se poduzetnici susreću na putu do realizacije svoje ideje. Peto poglavlje vezano je uz najpoznatiji hrvatski start-up Farmeron gdje se opisuju njegovi počeci i poslovanje.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/128
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.011 Osnovna načela. Učinkovitost. Racionalizacija. Produktivnost
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 04 Oct 2013 09:02
Zadnja promjena: 04 Oct 2013 09:02
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2394

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku