E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Invencija, inovacija, inovator

Orehovec, Denis (2011) Invencija, inovacija, inovator. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (271kB)

Sažetak

Invencija, inovacija su vrlo sličn pojmovi no potrebno ih je razlikovati. Invencija je sinonim za otkriće, pronalazak, označava psihičku sposobnost čovjeka da vidi nove aspekte i odnose stvari, pojava, pojmova i sl., odnosno da na temelju spoznatih elemenata sačini nove cjeline. Ta sposobnost najviše dolazi do izražaja u znanstvenom i umjetničkom stvaralaštvu, u koncipiranju novih teorija, hipoteza, sustava, u otkrivanju prije neuočenih pravilnosti na raznim područjima fizičke, psihičke i društvene stvarnosti, a u konstruiranju i pronalaženju novih mehanizma, uređaja, postupaka dok inovacija specifično oruđe suvremenog poduzetnika pomoću kojega on koristi promjene kao povoljne prigode za neki novi posao ili unapređivanje postojeće proizvodne ili uslužne djelatnosti. Invencija je pronalazak nečeg što dosada još nije poznato, proces stvaranja ideja, dok je inovacija uvođenje te nepoznanice na tržište radi stvaranja konkurentske prednosti. Uspješan poduzetnik je prije svega inovativan. Inovativnost je najopćenitija i najupečatljiva značajka poduzetnika. Obuhvaća kreiranje i uvođenje promjene, razvoj i primjenu novih proizvoda, usluga, procesa, postupaka, novih rješenja itd. Poduzetnik ujedno mora biti i inovator. Inovator je osoba koja kroz znanje i najčešće iskustvo u određenom tehničkom području prepoznaje potrebe tržišta i razvija ideju za novi proizvod ili uslugu. Cilj svakog inovatora ili izumitelja u komercijalnom ili poduzetničkom smislu je patentirati određeni proizvod, kako bi ostvario tržišni monopol. Postoji mnogo vrsta inovacija, od primarnih, sekundarnih, epohalnih, konzervativnih, revolucionarnih pa sve do tehnoloških i društvenih. Sam inovacijski proces obuhvaća istraživačke, organizacijske, kadrovske, financijske, tržišne, upravljačke i ostale aktivnosti usmjerene na takvo oblikovanje kreacija koje će ih učiniti prikladnima za primjenu u praksi i dovesti do stvaralačke primjene što će rezultirati promjenama – novošću, u onome što dotad nije postojalo ili barem ne takvih svojstava. Sastoji se od pet haza: invencije, razvoja, difuzije, integracije te propadanja kao završne faze. Da bi se pristupilo svijetu poduzetništva i izborila, za one koji to žele, propusnica za poduzetničku budućnost, osim dara prirode i na njemu temeljnog, poduzetničkog refleksa, potrebno je i znanje kako poduzetničku prigodu implementirati u poduzetničku praksu. Za one koji ne namjeravaju postati poduzetnici (što ne znači da to – ili djelovanjem povoljnih prigoda ili pod utjecajem nužde – neće postati) znanje o poduzetništvu je dobrodošlo, kako bi se uočilo i shvatilo pod kakvim izazovima, okolnostima, teškoćama, neizvjesnostima, promjenama i rizicima poduzetnici djeluju. Poduzetnik budućnosti će djelovati poput dirigenta orkestra: pokušati angažirati i okupiti najbolje kadrove i harmonizirati njihov rad u skladnu poduzetničku simfoniju.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/106
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 02 Nov 2011 12:07
Zadnja promjena: 02 Nov 2011 12:07
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/241

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku