Jančić, Dušanka (2011) Turizam u funkciji gospodarskog razvoja Republike Hrvatske. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (402kB) |
Sažetak
Iako teritorijalno malena, Hrvatska je zbog mora velika zemlja. Tisuću i sto otoka veličanstveno je i jedinstveno morsko carstvo. Od Istre do prevlake nalazi se jedna od najreprezentativnijih obala na Sredozemlju. Svakodnevna životna sredina čini čovjeka nervoznim, umornim, željnim promjene. Svaka pretjerana aktivnost bila fizička ili psihička čovjeka umara, iscrpljuje. Potreban je prekid svakodnevnice, napustiti mjesto boravka, doživjeti nešto novo. To očekivano zadovoljstvo je turističko putovanje. U razgovorima o godišnjem odmoru i putovanjima stalno se pojavljuju izraz kao što su „najdragocjeniji dani u godini“, „desert godine“ ili „najpopularniji oblik sreće“. Hrvatska je tradicionalno turistički orijentirana zemlja. Rast turističkog prometa posljednjih godina potvrđuje da je Hrvatska na putu da turizam postane aktivni generator razvoja gospodarstva. Kako bi se povećale ekonomske koristi od turizma neophodno je usvojiti i implementirati strategiju turizma usmjerenu na održivi razvoj sa orijentacijom na one oblike turizma koji će stvarati koristi svim sudionicima. Posljednjih godina na tržištu potražnje raste preferencija turista za specifičnim vrstama turizma. Povijesna baština, predivna priroda i ugodna klima okvir su koji će uz razvoj visokokvalitetnog smještaja, bogate ponude sadržaja i zabave te vrhunske usluge omogućiti Hrvatskoj da bude privlačna za suvremene turiste. Čitavo područje Hrvatske posjeduje iznimno raznolik i očuvan prirodni i kulturni turistički potencijal, što je dragocjena ostavština koju se mora očuvati i zaštiti kako bi u dugom roku pridonosila razvoju turizma. Turizam mora postati jedan od osnovnih područja razvoja i u područjima u kojima je do sada bio marginaliziran. Struktura potražnje za Hrvatsku se u posljednjem desetljeću značajno izmijenila. Dio bivšeg emitivnog tržišta je u potpunosti nestao, a mlada tržišta istočne Europe još uvijek su nedovoljno razvijena da kvalitetno ispune prazninu u potražnji. Turisti su generalno postali zahtjevniji, iskusniji a time i izbirljiviji. Izbor destinacije za godišnji odmor ovisi o složenom paketu motiva i očekivanja. Jedini način da se Hrvatska repozicionira je prilagođavanje dinamici razvoja i kvalitativnim zahtjevima tržišta, uz očuvanje oskudnih prirodno-kulturnih resursa koji su temelj njene atraktivnosti. U situaciji nakon ratnih zbivanja, kad je Hrvatska još uvijek «novost na tržištu» treba iskoristiti priliku i pozicionirati se kao kvalitetna destinacija. No ta prilika istovremeno predstavlja i opasnost: ukoliko se Hrvatska ne razvije dovoljno brzo i kvalitetno, ukupan broj turista i pozitivni financijski efekt na ukupnu privredu koje turizam donosi, umjesto očekivanog rasta, brzo će se početi smanjivati.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Škare, Marinko |
Dodatne informacije: | 2011/110 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 02 Nov 2011 12:07 |
Zadnja promjena: | 16 May 2014 14:20 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/245 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |