Brljafa, Marin (2013) Odnosi s javnošću u turizmu na primjeru putničke agencije Generalturist. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (393kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Odnosi s javnošću bitno su sredstvo marketinga. Svaki suvremeni menadžer u današnje vrijeme na njih mora obratiti pažnju. Njih čini skup aktivnosti kojima se utječe na mišljenje javnosti. Odnosi s javnošću moraju se razvijati toliko dugo koliko postoji i tvrtka. Oni predstavljaju ukupnost svih oblika komuniciranja i javnog djelovanja. Razvija se pozitivno mišljenje o nekoj ustanovi, poduzeću, osobi, i tako dalje. U turizmu se izrađuju razni programi kako bi promovirali i zaštitili imidž tvrtke ili njezinih pojedinih proizvoda i usluga. Cilj je postići sistematsko djelovanje na pojedine segmente unutarnje i vanjske javnosti, okruženja poduzeća, radi stvaranja željene slike, predodžbe, dojma o poduzeću ili instituciji i njezinim aktivnostima. Osoba odgovorna za odnose s javnošću mora snimati, analizirati i pratiti mišljenje javnosti o svojoj tvrtci te skupljati sve materijale koji se u medijima masovnog komuniciranja pojave. Ponekad se angažiraju i stručne institucije te se provode i terenska istraživanja. Odgovorna osoba za odnose s javnošću aktivno djeluje na javnost, direktno i indirektno. Potrebna su dobra znanja iz sociologije i psihologije da bi se shvatilo djelovanje i procesi mehanizama društvenih institucija i formalnih grupa, kao i neinstitucionaliziranog djelovanja i neformalnih grupa. Organizacija službe za odnose s javnošću ovisi o situaciji pojedine tvrtke. Može imati ured za tisak, ured za odnose sa stručnom i poslovnom javnošću, ured za odnose s lokalnom javnošću, i tako dalje. Odnosi s javnošću imaju veliku ulogu kod više zadataka, kao što su: pomoć kod lansiranja novih proizvoda, pomoć pri repozicioniranju zrelog proizvoda, stvaranje zainteresiranosti za novom kategorijom proizvoda, utjecanje na posebne ciljne skupine, obrana onih proizvoda koji su se susreli s javnim problemima, te stvaranje korporativnog imidža tako da pozitivno utječe na proizvod. Odnosi s javnošću kao bitan čimbenik javnog djelovanja očituju se kroz više aktivnosti – poslovni čovjek djeluje u ime tvrtke, u njenu korist, i u korist svih zaposlenih; također se provode ideje o stvaranju pozitivne slike o tvrtci i njezinom djelovanju, te se sustavom komunikacije oblikuje mišljenje o pojedinoj organizaciji u sredinama u kojima do tada ono nije ni postojalo. Turizam dobiva sve veću mobilnost i rasprostranjenost, a razlog tome je društveni i tehnički razvoj i porast broja stanovnika. Organizacijske i poslovne forme se razvijaju i turizam postaje prava industrija odmora. Uz ubrzanu urbanizaciju javlja se stalnost i masovnost turističkih migracija. Veliku ulogu u razvoju ima receptivno stanovništvo i subjektivni činitelji turističkih djelatnosti i aktivnosti. Glavni činitelji u prepoznavanju turističke destinacije su njihov stav, šarm, znanje, smisao za organizaciju, komunikativnost, socijabilnost i psihološka stabilnost. Turizam je po svojoj biti iznimno urbani fenomen. U tom fenomenu očituje se ljudska težnja ka odmoru i razonodi. To najviše dolazi do izražaja kod gradskog stanovništva koje gubi vezu s prirodom i njenim elementima. Javlja se prirodna potreba za putovanjima, odlascima, odmorom, druženjem i provodima izvan mjesta stalnog boravka.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2013/190 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 659 Reklama, publicitet. Informativni rad. Odnosi s javnošću > 659.4 Odnosi s javnošću (PR) |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 29 Nov 2013 08:05 |
Zadnja promjena: | 29 Nov 2013 08:05 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2478 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |