Hrman, Martina (2013) Društvena i kulturna dimenzija turizma. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (676kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Tema ovog završnog rada je društvena i kulturna dimenzija turizma. Rad je podijeljen u devet poglavlja. U uvodnom dijelu rada, u prva dva poglavlja, govori se općenito o turizmu i njegovim temeljnim funkcijama. Društvene i kulturne dimenzije turizma prikazane su preko sociokulturnih utjecaja turizma, navodeći pritom i primjere nekih. Tema je razrađena od objašnjenja samog procesa razvoja turizma, socioloških osnova turističkog razvoja, pa sve do navođenja nekih konkretnih primjera pozitivnog društveno-kulturnog utjecaja turizma, u poglavlju 7. Također su navedeni oblici kontakata između turista i domicilnog stanovništva, te do čega dolazi kao posljedica istih, kao npr. demonstracijskog efekta. U četvrtom poglavlju naglašena je važnost kulturne razmjene između lokalnog stanovništva i turista, koje su pozitivne, a koje negativne strane istih. Od ostalih društvenih i kulturnih utjecaja turizma objašnjeni su ekonomski faktori, faktori rada, bihevioralni i demonstracijski faktori te faktori iskorištenja resursa. U petom poglavlju obrađena je tema kulturnog utjecaja turizma, gdje se navodi važnost kulture kao jednog od glavnih uvjeta razvoja turizma na nekom području. Navedene su 23 teze kao recept za humanizaciju turizma prema švicarskom turističkom istraživaču Kripendorfu. U šestom poglavlju navedeni su suvremeni sociokulturni pristupi turističkom fenomenu, potkrijepljeni statističkim podacima i osvrtima nekoliko autora o temi. Na kraju su navedeni primjeri pozitivnog društveno-kulturnog utjecaja turizma, Špancirfest i Picokijada, kao lokalne manifestacije sa velikim utjecajem na razvoj turizma u svome kraju. Kroz te primjere prikazana je povezanost suvremenog turista sa lokalnim stanovništvom. Cilj ovog završnog rada je saznati koji su najvažniji sociokulturni utjecaji turizma, kako utječu na turiste i lokalno stanovništvo, te na koji način zadovoljiti potrebe suvremenog turista, a pritom imati na umu važnost održivog razvoja.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2013/194 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 29 Nov 2013 08:05 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 09:44 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2484 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |