Crnčević, Šemsa (2013) Oglašavanje društveno kontroverznih proizvoda. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
U proteklih nekoliko desetljeća sve je ubrzano napredovalo. Utjecaj globalizacije se svaki dan sve više osjeti. U skladu s time što su informacije sve lakše dostupne, tako su i proizvodi dostupni većem tržištu i više ih je nego ikada prije. Ono što se proizvodi na jednom kraju svijeta u roku od par dana može stići na drugi. Kontroverzno oglašavanje je ono koje izaziva u većini slučajeva negativne reakcije kod publike. Danas oglašavanje skoro pa da i nema veze s onim proizvodom koji bi trebao prikazivati. Tako na primjer u oglasima za mliječne proizvode možemo primijetiti ženska polugola tijela. Marketingaši više ne prežu ni pred čime, kao da su zaboravili temeljna ljudska načela, te kao da nisu svjesni da takve poruke gledaju i njihova djeca (koja su ujedno i jedni od najmanje zaštićenih segmenata potrošača) i obitelji. Zanimljiva je činjenica da su države zakonima zabranile oglašavanje alkohola i cigareta, dok su kockanje i pornografija još uvijek zastupljeni u oglašavanju. Svrha ovog rada je ukazati na probleme društveno kontroverznih proizvoda te na koje se sve načine takvi proizvodi oglašavaju na tržištu, što je kroz rad potkrijepljeno primjerima pojedinih oblika oglašavanja društveno kontroverznih proizvoda. U prvom djelu riječ je općenito o proizvodima na tržištu te njihovom oglašavanju. Također se daje osvrt na etiku u marketingu, koja je danas sve aktualnija te je u skladu s time sve veći njezin utjecaj na oglašavanje. Drugi dio ovog rada vodi do problematike društveno kontroverznih proizvoda. Oglašavanje društveno kontroverznih proizvoda je neprihvatljivo, kako za društvo tako i za pojedinca, no ipak postoji jer upravo prodaja takvih proizvoda državama donosi zarade. U takve proizvode spadaju cigarete, alkohol, pornografija, kockanje i oružje. U radu je detaljno objašnjena povijest nastanka takvih proizvoda, kao i povijest oglašavanja. Kroz povijest su ti proizvodi bili prilično zastupljeni u oglašavanju, dok su danas zabranjeni u skoro svim državama jer su ljudi postali svjesni štetnih posljedica koje oni imaju. Kod oglašavanja takvih proizvoda najvažnije je pitanje etike što posebno dolazi do izražaja kod oglašavanja pornografskih sadržaja.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2013/199 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 659 Reklama, publicitet. Informativni rad. Odnosi s javnošću > 659.1 Reklama, publicitet. Oglašavanje |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 29 Nov 2013 08:02 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 11:04 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2488 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |