Kudić, Morin (2013) Društveno poduzetništvo - potencijali u Republici Hrvatskoj. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (924kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Koncept društvenog poduzetništva aktualiziran je tek posljednjih tridesetak godina, u okruženju djelovanja pojedinaca i organizacija koji su na inovativan način tražili rješenja za probleme nastale uslijed liberalizacije tržišta i neučinkovitosti država. Društveno poduzetništvo objedinjava stvaranje i ekonomske i društvene vrijednosti, pri čemu se ekonomska vrijednost generira u svrhu održanja društvene. Rezultat društvenopoduzetničkih aktivnosti mjerljiv je društveni i ekonomski otisak, a uključuje stvaranje društvene vrijednosti, rješavanje društvenih problema, zadovoljavanje neadresiranih potreba te dobrobit zajednice i društva u širem smislu. U Europskoj uniji koncept je prepoznat, te društveno poduzetništvo predstavlja važan potporanj stvaranju europske društvene tržišne ekonomije. Polazna hipoteza ovog Završnog rada jest da su potencijali društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj iskorišteni nedovoljno. Svrha rada jest identificirati i istražiti potencijale društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj, te ustanoviti jesu li i u kojoj mjeri ti potencijali iskorišteni. Prva hrvatska društvena poduzeća stasala su unatrag nešto više od pet godina, otkad su stvorene i prve društvenopoduzetničke mreže, no napredak je spor i društveni je učinak neznatan. Najveća prepreka razvoju društvenog poduzetništva, uz kulturu pasivnog građanstva i animoziteta prema poduzetništvu, jest nedostatak zakonske potpore i svijesti o mogućnostima društvenog poduzetništva, te nedovoljan broj motiviranih aktera. Područje u kojem društveno poduzetništvo u Republici Hrvatskoj ima potencijal razvoja, ovim je radom identificirano i argumentirano putem faktora potražnje, koji uključuju socijalnu isključenost, demografsku sliku i trendove, regionalne nejednakosti i deruralizaciju, neslužbenu ekonomiju, te socijalnu skrb i zdravstvenu zaštitu. Kao potencijalni nositelji društvenopoduzetničkih aktivnosti identificirane su organizacije civilnog društva, zadruge, obrti, malo i srednje poduzetništvo te znanost i obrazovanje, koji uz raspoložive pristupe financiraju objedinjeno predstavljaju faktore ponude društvenog poduzetništva. Analiza faktora potražnje i ponude društvenog poduzetništva, temeljena na referentnim statističkim podacima i publikacijama, ukazuje na neprepoznavanje i nedovoljnu iskorištenost potencijala društvenog poduzetništva u rješavanju akumuliranih društvenih problema te dokazuje početnu hipotezu. Izostaje partnerstvo javnog, profitnog i neprofitnog sektora utemeljeno na znanju, informacijama i principima održivosti. Poluga promjene svijesti, na koju upućuje ovaj rad, temelji se na jačanju ljudskih resursa, prepoznavanju prilika te stvaranju ozračja povjerenja, putem umrežavanja i zajedničke akcije spomenutih međusektorskih dionika u lokalnim zajednicama.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2013/205 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 29 Nov 2013 08:01 |
Zadnja promjena: | 29 Nov 2013 08:01 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2495 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |