Paulišić, Morena and Gonan Božac, Marli (2005) Profil žena managera u Republici Hrvatskoj ( Profile of women manager in Croatia ). In: International Conference Entrepreneurship and Macroeconomic Management , 2005, Pula.
Kompletni tekst nije dostupan u ovom repozitoriju. (Zatraži kopiju)Sažetak
Rad se temelji na prikupljanju primarnih podataka, ispitano je 119 žena managera u Republici Hrvatskoj, i na prikupljanju ekundarnih podataka. Cilj istraživanja bio je utvrditi profil žena managera s obzirom na osobine, stavove, uvjerenja i mišljenja, te obavljanje managerskih funkcija. Osnovni zahtjev koji se postavlja i pred managere u Republici Hrvatskoj je: biti usporediv i u managementu. I to pred managere, neovisno o spolu. Analizom sekundarnih podataka je utvrđeno da su se modeli vođenja razvijali tijekom vremena kao i da je ženski stil vođenja u svjetskoj literaturi zauzeo značajno mjesto u istraživanju. Rezultati dosadašnjih istraživanja autorica rada uputili su na zaključak da žene manageri u hrvatskim trgovačkim društvima s gledišta motivacije imaju značajke ženskog stila vođenja, ali i « ; klasičnog» ; pristupa managementu, kao i da nemaju jedan, već različite stilove vođenja. Istodobno su orijentirane ljudima i percipirane su kao komunikativne i dostupne. Određena tipična obilježja ženskog stila vođenja postoje, ali uklopljena u nastojanje da se u trgovačkom društvu uspostavi jasan i prepoznatljiv proces managementa utemeljen na teoretskim postavkama s posebnim naglaskom na ljudski čimbenik. Zato se i u ovome radu žene manageri analiziraju kao nositelji managerskih funkcija kako bi se saznalo stanje managementa kao vještine i managementa kao profesije, i time stvorilo pretpostavke za promjene. Žene manageri ne pridaju jednaku važnost svim managerskim funkcijama. Od 55% žena managera koje primjenjuju mješoviti stil vođenja, 27% njih najviše vremena troši na funkciju vođenja. Dobne skupine žena managera od 41-45 godina i od 46-50 godina u više od 50% slučajeva uvijek konzultiraju suradnike prije donošenja odluka. Napredak i kreativnost suradnika 93, 28% žena managera otkriva radom i suradnjom, te praćenjem njihovih dostignuća.
Tip objekta: | Materijal konferencije ili radionice (Paper) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Ključni pojmovi: | Top management team, Hospitality, Strategy formulation, Strategy implementation, Statistical analysis |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 07 Jan 2014 08:39 |
Zadnja promjena: | 07 Jan 2014 08:39 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2865 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |