E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Razvojna politika u poduzeću

Baškera, Eni (2010) Razvojna politika u poduzeću. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (330kB)

Sažetak

Korak bliže savršenstvu je kontinuirano poboljšanje poslovnih procesa. Moguće se poboljšavati na mnogim područjima, ali još je važnije poboljšavati se kontinuirano, odnosno, nikad ne stagnirati. U poslovnim procesima, koji su pod utjecajem zbivanja i u poduzeću i izvan njega, nemoguće je očekivati savršenstvo. No, kontinuirano poboljšanje pretpostavka je za opstanak, a time i uspjeh društva. Poslovni procesi i njihova izvedba mijenjaju se s vremenom, i čak i ako su dobro planski određeni na početku godine, za nekoliko mjeseci može se javiti potreba za njihovim drugačijim definiranjem zbog turbulentnih promjena poslovanja ili funkcioniranja konkurentske okoline. Da bi bilo koje poduzeće funkcioniralo besprijekorno, moraju se ujediniti kvalitetno obavljene menadžerske funkcije (planiranje, organiziranje, upravljanje kadrovima, vođenje, kontroliranje i koordiniranje) s kvalitetno obavljenim radnim zadacima djelatnika. Samo ako obje strane simbiotski teže uspjehu i napretku, do njega u konačnici dolazi i poduzeće kao cjelina. Poduzeća koja primjenjuju razvojne planove i s tim povezano kontinuirano poboljšanje poslovnih procesa uspijevaju ne samo preživjeti, nego i biti ispred ostalih. Bitno je spomenuti i kvalitetu, jer bez nje nema ni poboljšanja. Kvaliteta je pretpostavka opstanka. Znanstvenici koji proučavaju upravljanje kvalitetom ističu kako su takvi procesi gotovo uvijek usmjereni na ljudske potencijale. No, sustav kvalitete, nažalost, često još nije shvaćen kao poduzetnička prilika. Mnoga poduzeća imaju probleme u određenom segmentu svog poslovanja od kojih većina potječe od ne definiranja planova i ciljeva, poslovanja od danas do sutra bez vizije, trenutnog rješavanja problema, neadekvatnog ophođenja s ljudskim resursima i nedostatka informacijske pismenosti. Poduzeće mora isplanirati određeno razdoblje poslovanja, postavit u okviru toga strateške, taktičke i operativne ciljeve te definirati misiju i viziju. U ovaj segment ulazi i povezanost s ljudskim resursima te informacijskom tehnologijom koja danas prožima sve menadžerske funkcije. Razvojne planove je nužno ostvarivati ako poduzeće želi ostati konkurentsko na današnjem tržištu - kupci zahtijevaju sve kvalitetnije proizvode i usluge. Ako poduzeće ne može pružiti kupcu ono što želi, ima mnogo drugih poduzeća koja mogu. U tu svrhu poslovnim se procesima pristupa sve ozbiljnije te se razvijaju načini kako da se poslovni procesi kontinuirano poboljšavaju. Razvojni planovi u turizmu razmatrat će se na primjeru hotela kao mjesta obavljanja turističke djelatnosti. Poslovni odjeli koji čine poslovni proces u hotelu su direktor i uprava, financije, kontroling, usluživanje hrane i pića, kuhinja, prodaja i marketing, recepcija, računovodstvo, nabava, domaćinstvo smještaja i uslužnog djela, praonica i služba održavanja. Ovaj diplomski se sastoji od tri dijela. U prvom dijelu govori se općenito o razvojnoj politici i njezinim različitim definicijama, razradu pitanja, ciljeve, probleme i kontrolu, te planiranje i vrstu planova koja poduzeća moraju definirati kada počinju oblikovati svoju razvojnu politiku, te se objašnjava SWOT analiza. U drugom dijelu govori se općenito o razvojnim fazama hotelskog poduzeća, nabrajaju se suvremeni trendovi koji se koriste u hotelskim poduzećima. Treći, zadnji dio odnosi se na konkretan primjer razvojne politike u hotelskom poduzeću Grand Hotel Adriatic, Opatija, na način da je najprije predstavljeno poduzeće, ciljevi poduzeća i mjesta u kojem se ono nalazi, prikazana je Swot analiza za 2008.godinu, razvojni planovi u hotelu u njegovim različitim segmentima. U radu su korištene metode ispitivanja, proučavanja različite stručne literature, pretraživanja interneta, te klasične metode analize i sinteze. Pri istraživanju i pisanju ovog diplomskog rada često je dolazilo do problema u pogledu neljubaznog osoblja, a samim time i nepotpunog dobivanja podataka.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2010/117
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.1 Ekonomska znanost. Osnovni ekonomski pojmovi, teorija. Vrijednost. Kapital. Fondovi > 330.101.542 Mikroekonomija
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Ekonomija
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 18 Nov 2011 12:57
Zadnja promjena: 18 Nov 2011 12:57
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/287

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku