Beaković, Paola (2013) Obrazovanje u Europi. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Europa je, takozvana, kolijevka civilizacije modernog svijeta. Najstarija sveučilišta, s višestoljetnom tradicijom, osnovana su upravo u Europi. Kroz svoju dugu povijest ona su imala brojne reforme koje su bile nužne za održanje kvalitete i prilagodbu novonastalim okolnostima. Sve reforme bile su velikog značaja, ali ipak su imale pretežno lokalni ili nacionalni karakter. Posao usporedbe je otežan jer postoje značajne razlike u obrazovnim sustavima različitih zemalja (posebice strukturi škola, dobi ulaska u obvezni sustav, trajanju pojedinog obrazovnog programa i slično). Ujedno, različiti izvori poput UNESCO-a, OECD-a, Međunarodne organizacije rada ili Eurostata obično nisu posve kompatibilni i usporedivi. Dobro obrazovano i osposobljeno stanovništvo i radna snaga vjerojatno su najvažnija odrednica socijalnog i ekonomskog blagostanja zemlje i pojedine osobe. Obrazovanje pruža popratne netržišne učinke (na primjer - lakši pristup informacijama, veću brigu o vlastitom zdravlju, aktivnije sudjelovanje u društvenom životu, čime se potiče odgovorno demokratsko ponašanje građana, izbor demokratske vlasti i ostvarivanje vladavine prava). Razina obrazovanja stanovništva utječe, ne samo na stvaranje ljudskog kapitala, nego i na jačanje društveno korisnih te slabljenje disfunkcionalnih oblika društvenog kapitala. Tema ovog diplomskog rada je Obrazovanje u Europi i zbog toga rad započinje prije svega sa pojašnjenjem samog pojma obrazovanja i navode se neke odrednice obrazovnog sustava europske unije i Republike Hrvatske. U drugom poglavlju govori o obrazovanju u Europi odnosno o obrazovnim sustavima nekih važnijih zemalja europske unije poput .Njemačke, Španjolske, Nizozemske, Italije, Francuske, Švedske i Republike Hrvatske a spominje se i Lisabonska strategija. U trećem poglavlju opširnije se objašnjava Bolonjski proces koji je uveo radikalne promjene u obrazovnom sustavu Europe pa se tu spominju ciljevi i prepreke u implementaciji istog, a tu nije ni isključena ni Republika Hrvatska koja je tom procesu pristupila nekoliko godina kasnije. Četvrto poglavlje govori o cjeloživotnom obrazovanju kao važnom preduvjetu za postizanje konkurentnosti u globalnom svijetu koji se neprestano mijenja, te posljednje poglavlje o financiranju obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Škare, Marinko |
Dodatne informacije: | 226/2013 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 37 Odgoj i obrazovanje > 378 Visoko obrazovanje. Sveučilišta. Akademije > 378.2 Stečeni stupnjevi. Kvalifikacije. Diplome. Diplomski ispiti |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 07 Jan 2014 07:56 |
Zadnja promjena: | 15 May 2014 06:08 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2986 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |