Flego, Toni (2013) Analiza hip-hop kulture na primjeru grada Pule. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (2MB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Hip-hop je specifična subkulturna pojava nastala u New Yorku sredinom 70-ih godina, a desetak godina kasnije dolazi i na ove prostore gdje poprima sasvim drugačiji identitet. Analiziranje njezinih aktera, na području grada Pule, obuhvaćajući sve elemente te kulture, stavljajući naglasak na MC-je kao najbrojnije pripadnike, predmet su proučavanja ovog diplomskog rada. Da bi se moglo uopće govoriti o pulskoj hip-hop sceni, potrebno je objasniti pojam hip-hop kulture koji je temeljen na glazbenom pravcu koji se naziva rap, a osim njega obuhvaća i plesni dio (breakdance), vizualnu kulturu (graffiti writing) te DJ-ing kao umijeće stvaranja hip-hop ritma manipulacijom dvaju gramofonskih ploča. Od sredine 70-ih pa sve do danas ova je kultura prošla kroz razne glazbene žanrove, brze promjene, miješajući različite stilove i tako stvarajući svoj novi identitet. Kada se spominje povijesni razvoj američkog hip-hopa, mora se staviti akcent na zlatno doba rap glazbe, koje zbog svoje inovativnosti i utjecaja ostaje najznačajnije doba u povijesti hip-hop kulture. Budući da je diskografija američkog rapa preširoka za ovu temu, u radu su predstavljeni i analizirani samo određeni rap albumi koji su ostavili najveći utjecaj u kasnijem razvoju te glazbe. Da bi se moglo raspravljati i objasniti pulski hip-hop, važno je prikazati povijesni razvoj hrvatskog hip-hopa koji je doživio svoje zlatno doba samo deset godina kasnije od američkog, a svejedno je izuzetno značajan i utjecajan za pulski rap. Nakon tog dijela rada slijedi poglavlje o prvom dokumentarcu koji se dotiče hrvatskog hip-hopa i koji kroz priče poznatih izvođača pokušava dočarati sliku o domaćoj hip-hop sceni. Ono što je cilj i srž ovog rada, a provlači se kroz poglavlje najvećeg dijela diplomskog rada, jesu pulski reperi i reperice te analiza njihovih osobnosti, specifičnosti, odnosa i različitosti. Pritom se, logično, navode primjeri njihovih tekstova koji su analizirani, od stila pisanja, jezika pa sve do tematike i poruke u pjesmi. Tako se u tom poglavlju mogu prepoznati različiti utjecaji, mišljenja i stavovi, ali i zaključiti koliko su zapravo posebni. Osim ovog najkomercijalnijeg elementa hip-hop kulture, u radu su kroz razgovor i intervjue aktera, predstavljeni i analizirani i ostali prethodno navedeni elementi. Inače su, uz korištenje razne literature, intervjui s izvođačima pulske hip-hop scene najviše korištena metoda u stvaranju rada. Nakon spomenutog poglavlja objašnjene su i prikazane razne udruge i mediji koji su zaslužni za promicanje ove, nekada marginalne kulture, i njezino promoviranje putem radijskih emisija koje se od sredine 90-ih bave isključivo rap glazbom, pa sve do raznih koncerata, natjecanja i svjetski priznatih festivala. Ovi događaji koji se sve više njeguju na području hip-hop kulture u gradu Puli, postaju jedini način koji može ujediniti i okupiti mlade aktere ove relativno nove subkulturne pojave. Stoga je cilj ovog rada prikazati, ne samo ljudima koji se bave glazbom, već i široj masi, specifičnosti i značaj pulskog hip-hopa kroz sociološki aspekt jedne subkulturne pojave.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 241/2013 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 39 Etnografija. Običaji. Tradicija. Način života. Folklor 9 Geografija. Biografija. Povijest > 930 Povijesna znanost. Historiografija > 930.85 Kulturna povijest |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Kultura i turizam |
Datum pohrane: | 07 Jan 2014 07:53 |
Zadnja promjena: | 07 Jan 2014 07:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3035 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |