E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Intuitivno i racionalno odlučivanje u poslovnom svijetu

Cerovac, Sabina (2009) Intuitivno i racionalno odlučivanje u poslovnom svijetu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (346kB)

Sažetak

Covjek u svom svakodnevnom životu donosi brojne odluke pocevši od onih najjednostavnijih, npr. što ce ujutro doruckovati ili odjenuti, do onih koji odreduju njegov životni stil kao što su izbor fakulteta na kojem želi studirati, izbor poslodavca ili izbor životnog partnera. Kako bi mogao donijeti odluku on mora izvršiti izbor izmedu više mogucnosti, te izabrati jednu koju za sebe smatra najboljom. Upravo zbog toga donošenje odluka predstavlja izazov za svakog pojedinca. O njegovoj odluci ovise sve daljnje aktivnosti koje ce poduzeti. Odlucivanje igra veliku ulogu, ne samo u privatnom, vec i u poslovnom životu. Menadžeri se svakodnevno susrecu s potrebom donošenja raznovrsnih odluka iz svog podrucja djelovanja. U današnjem poslovnom svijetu to je težak zadatak koji se stavlja pred menadžere. Od njih se zahtijeva donošenje brzih odluka kako bi u pravom trenutku mogli odgovoriti na izazove okoline koja se svakim danom mijenja. Buduci da su pod vremenskim pritiskom, cesto nemaju vremena za prikupljanje podataka na temelju kojih ce odlucivati pa su izloženi riziku donošenja odluka koje nisu efikasne. Donošenjem samo jedne krive odluke, mogu dovesti poduzece u velike probleme. Stoga je sposobnost donošenja kvalitetnih odluka kljucna vještina koju menadžeri moraju posjedovati. U procesu donošenja odluka menadžeri se ponašaju razlicito. S jedne strane postoje oni menadžeri koji donose odluke jednostavno, bez ulaganja puno truda i vremena. U trenutku donošenja odluke nešto im govori kako je upravo ta mogucnost za njih najprikladnija. Takvi menadžeri imaju „ono nešto“ što im pomaže da dodu do kvalitetnih odluka uz minimalni napor. Pojedinu odluku donose na temelju onoga što u tom trenutku vide ili što osjete, a cini im se ispravnim. Ne razmišljaju previše o posljedicama koje ta odluka može sa sobom donijeti jer su uvjereni da ih njihov instinkt vodi na pravi put. S druge strane postoje menadžeri koji ne žele vjerovati svom instinktu, te nisu skloni donošenju odluka na brzinu. Oni smatraju da odluke donesene na takav nacin najcešce budu pogrešne, pa stoga ne žele riskirati. Da bi mogli donijeti kvalitetnu odluku, oni nastoje prikupiti što više informacija iz razlicitih izvora i uložiti vecu kolicinu vremena kako bi ih sve mogli razmotriti. To znaci da radije žele dobro razmisliti o problemu i odluci koja ce taj problem riješiti, nego da u donošenje odluke ulaze nepromišljeno. Oni nastoje iskoristi svoje potencijale do maksimuma i iskazati svoju kreativnost pronalazeci razlicite ideje koje bi ih mogle dovesti do rješenja problema o kojem odlucuju. Primjenjujuci takav nacin odlucivanja, oni su u svoju odluku sigurniji, iako u konacnici to ne mora biti efikasna odluka. U današnjem poslovnom svijetu u kojem se promjene dešavaju svakodnevno, menadžeri ne mogu pobjeci od donošenja odluka. Bilo bi dobro kad bi oni mogli predvidjeti probleme jer bi na taj nacin lakše donosili odluke i ne bi bili pod pritiskom vremena. Izuzetno je važno na koji nacin menadžeri odlucuju, buduci da o njihovim odlukama ovise sve aktivnosti koje ce se nakon toga poduzeti, a samim time i uspješnost poduzeca. Svi menadžeri imaju isti cilj kada je u pitanju odlucivanje. Oni teže donošenju kvalitetnih odluka kojima ce omoguciti brzo odgovaranje poduzeca na izazove okoline i njegov opstanak na tržištu. Da li je odluka koju su donijeli kvalitetna, znat ce prema rezultatima koje ce ona sa sobom donijeti. Ukoliko ona donosi rezultate koji su efikasni, te je ona ispunila njihova ocekivanja, može se uistinu reci kako je donesena odluka kvalitetna.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009/142
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.5 Inženjering i planiranje proizvodnje. Dizajn. Upravljanje proizvodnjom i nadzor
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 10 Nov 2011 10:46
Zadnja promjena: 10 Nov 2011 10:46
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/311

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku