Devović, Jasmina (2009) Specifičnost sustava nagrađivanja u društvima Grupe Uljanik. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (2MB) |
Sažetak
Ljudski potencijal je čimbenik od iznimne važnosti za svaku poslovnu organizaciju i o njemu ovisi uspješnost poslovanja. Potrebno je da menadžer otkrije koja znanja i sposobnosti posjeduju zaposleni i potom rasporedi zaposlene na odgovarajuća radna mjesta, gdje će zaposlenik biti u mogućnosti upotrijebiti sve svoje vještine i iskustva i time pridonijeti efikasnom poslovanju tvrtke, odnosno njezinom uspjehu na tržištu. Za ovo je ključna motivacija zaposlenih. Motivacija zaposlenih nije samo psihološki i sociološki problem rada i radnog ponašanja, već je ponašanje usmjereno prema nekom cilju koji pobuđuje potrebe izazvane u čovjeku, a cilj je ponašanja zadovoljenje potreba. Organizacije formiraju sustave nagrađivanja kojima je svrha privlačenje, zapošljavanje i zadržavanje kvalitetne radne snage. Ovisno o veličini organizacije, složenosti i zahtjevima poslova menadžeri se odlučuju za nagrađivanje individualnih doprinosa ili timskog rada. Moguća je upotreba različitih tehnika, metoda i načina stimuliranja. Stimulacija potiče zaposlenike na stvaralaštvo, veće rezultate, veću odgovornost i obaveze. Kombinacijom materijalnih i moralnih oblika stimulacije postiže se puna angažiranost zaposlenih na radu, što se odražava na racionalnost, ekonomičnost, proizvodnost i efikasnost rada. Danas na raspolaganju menedžerima stoje brojni financijski i nefinancijski motivatori, a koju će kombinaciju upotrijebiti ovisi o njihovom poznavanju motivacijskih teorija, okolnostima te svakako i inventivnosti. Grupa Uljanik koju čini veći broj proizvodnih i uslužnih društava nije u mogućnosti primjenjivati jedan zajednički sustav nagrađivanja, već je tipična heterogenost u načinu plaćanja odnosno nagrađivanja zaposlenika. Iz Kolektivnog ugovora proizlazi kako se nagrađivanje zaposlenih vrši isplaćivanjem stimulativnog dijela plaće sukladno ekonomskoj mogućnosti, rezultatu poslovanja i doprinosu zaposlenika, a društva su dužna izraditi kriterije za stimulaciju s čime sindikat i zaposlenik moraju biti unaprijed upoznati kako bi znali na temelju čega se ostvaruje stimulacija. U društvima Grupe Uljanik na visinu primanja utječu brojni elementi, a ukupna primanja se sastoje od različitih segmenata. Za kvalitetan i uspješan sustav stimuliranja i nagrađivanja presudno je zadobiti povjerenje zaposlenih u taj sustav, za što je neophodna dobra informiranost. A potom se mogu koristiti brojni mehanizmi motiviranja: sigurnost i stalnost zaposlenja, priznanja, napredovanje u poslu, veća neformalnost i socijalna jednakost, uklanjanje formalnih, statusnih i funkcionalnih barijera u komunikacijama i ostali.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009/110 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 657 Računovodstvo |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 10 Nov 2011 10:47 |
Zadnja promjena: | 10 Nov 2011 10:47 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/341 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |