E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Specifičnost sustava nagrađivanja u društvima Grupe Uljanik

Devović, Jasmina (2009) Specifičnost sustava nagrađivanja u društvima Grupe Uljanik. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (2MB)

Sažetak

Ljudski potencijal je čimbenik od iznimne važnosti za svaku poslovnu organizaciju i o njemu ovisi uspješnost poslovanja. Potrebno je da menadžer otkrije koja znanja i sposobnosti posjeduju zaposleni i potom rasporedi zaposlene na odgovarajuća radna mjesta, gdje će zaposlenik biti u mogućnosti upotrijebiti sve svoje vještine i iskustva i time pridonijeti efikasnom poslovanju tvrtke, odnosno njezinom uspjehu na tržištu. Za ovo je ključna motivacija zaposlenih. Motivacija zaposlenih nije samo psihološki i sociološki problem rada i radnog ponašanja, već je ponašanje usmjereno prema nekom cilju koji pobuđuje potrebe izazvane u čovjeku, a cilj je ponašanja zadovoljenje potreba. Organizacije formiraju sustave nagrađivanja kojima je svrha privlačenje, zapošljavanje i zadržavanje kvalitetne radne snage. Ovisno o veličini organizacije, složenosti i zahtjevima poslova menadžeri se odlučuju za nagrađivanje individualnih doprinosa ili timskog rada. Moguća je upotreba različitih tehnika, metoda i načina stimuliranja. Stimulacija potiče zaposlenike na stvaralaštvo, veće rezultate, veću odgovornost i obaveze. Kombinacijom materijalnih i moralnih oblika stimulacije postiže se puna angažiranost zaposlenih na radu, što se odražava na racionalnost, ekonomičnost, proizvodnost i efikasnost rada. Danas na raspolaganju menedžerima stoje brojni financijski i nefinancijski motivatori, a koju će kombinaciju upotrijebiti ovisi o njihovom poznavanju motivacijskih teorija, okolnostima te svakako i inventivnosti. Grupa Uljanik koju čini veći broj proizvodnih i uslužnih društava nije u mogućnosti primjenjivati jedan zajednički sustav nagrađivanja, već je tipična heterogenost u načinu plaćanja odnosno nagrađivanja zaposlenika. Iz Kolektivnog ugovora proizlazi kako se nagrađivanje zaposlenih vrši isplaćivanjem stimulativnog dijela plaće sukladno ekonomskoj mogućnosti, rezultatu poslovanja i doprinosu zaposlenika, a društva su dužna izraditi kriterije za stimulaciju s čime sindikat i zaposlenik moraju biti unaprijed upoznati kako bi znali na temelju čega se ostvaruje stimulacija. U društvima Grupe Uljanik na visinu primanja utječu brojni elementi, a ukupna primanja se sastoje od različitih segmenata. Za kvalitetan i uspješan sustav stimuliranja i nagrađivanja presudno je zadobiti povjerenje zaposlenih u taj sustav, za što je neophodna dobra informiranost. A potom se mogu koristiti brojni mehanizmi motiviranja: sigurnost i stalnost zaposlenja, priznanja, napredovanje u poslu, veća neformalnost i socijalna jednakost, uklanjanje formalnih, statusnih i funkcionalnih barijera u komunikacijama i ostali.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009/110
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 657 Računovodstvo
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management
Datum pohrane: 10 Nov 2011 10:47
Zadnja promjena: 10 Nov 2011 10:47
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/341

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku