Gržinić, Jasmina (2007) Strategy of tourism in Croatia for competing on the European tourism market. Revista tinerilor economişti, 5 (9). pp. 51-58. ISSN 1583-9982
Kompletni tekst nije dostupan u ovom repozitoriju. (Zatraži kopiju)Sažetak
The papers deals with the problems that have arisen due to the rapid development of traveling motives in the world tourism market. Croatia, as Mediterranean tourism country still does not have a clear solution of alternative tourism offer. There are other problems that are generated by the growing number of tourists and changes in tourism consumption. In the paper author have demonstrated the results of influences of trends in the tourist demand side. The changes in the tourist demand have resulted in the charge in the concept of mass type of tourism. Such trends have influenced the emergence of specializde producers and offers of typical Croatian products.
Tip objekta: | Članak |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007/5 |
Ključni pojmovi: | strategy, tourism, Croatia, alternative tourism, European market |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.9 Međunarodno gospodarstvo općenito. Međunarodni gospodarski odnosi. Globalno gospodarstvo > 339.923 Gospodarske unije. Gospodarske zajednice. Gospodarski blokovi |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 20 Feb 2014 08:07 |
Zadnja promjena: | 20 Feb 2014 08:07 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3480 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |