E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Turizam događaja

Blašković, Marinela (2009) Turizam događaja. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Svijet u kojem živimo prepun je napetosti koju stvara razlika između idealnog – kakvog bismo željeli i smatramo da bi trebao biti, i onog stvarnog – kakav uistinu jest. Kao takav, izaziva svakog pojedinca da se u njega maksimalno uključi, da osmišljava ono što mu izgleda besmisleno, da rješava probleme, da se kreće u smjeru otkrivanja i razvijanja svojih talenata, i tako sebe izgrađuje. Moderni pojedinac, uređenjem svoga doma, vrta, odabirom odjeće, automobila, glazbom koju sluša, hranom koju voli, mjesta u kojemu provodi svoj odmor, kao i ljudi koji će mu ondje praviti društvo, daje naslutiti tko je i čemu teži. Pred istom, nimalo laganom zadaćom otkrivanja vlastitog identiteta i njegovim usklađivanjem sa slikom koju drugi imaju o nama, nalazi se svaka zemlja okrenuta turizmu. Radoznao po svojoj naravi, čovjek ide tamo gdje se nešto događa. Zbog činjenice da je svakodnevica – vrijeme u kojemu čovjek nema vremena, često na događaj „za pamćenje” treba čekati sve do godišnjeg odmora u nekoj turističkoj destinaciji. Sabirući tako dragocjene trenutke sreće i zadovoljstva, utiske s gastro-susreta, festivala, koncerata, izložbi, kreativnih radionica, nižući ih marljivo, jedne za drugima, dan za danom, u skladu i uz pomoć domaćina, turistička kretanja dobivaju smisao. Boravak u turističkoj destinaciji tako prerasta od ispraznog zabavljanja i površnih odnosa u događaj koji obogaćuje čovjekovu osobnost, a sama pomisao na ugodno provedeni odmor bit će dovoljna da njegovu svakodnevicu, još dugo po povratku kući, čini ljepšom. Može li se za našu turističku ponudu reći da nudi sadržaje koji će ljude činiti sretnijima, a međusobne susrete bogatijima? Kako se snalazimo pred novim zahtjevima suvremenog turista, s čime konkuriramo, koliko je naša svijest o vlastitom identitetu jaka, te je li naš identitet primjereno prezentiran putem turizma, samo su neka od pitanja koja su bila presudna za odabir ove teme za diplomski rad. Namjera je istražiti je li moguće pomiriti obje strane složenog odnosa turist – domaćin, osmišljavanjem turizma događaja postojano djelovati na zaštitu prirodnih resursa, kulturne baštine, vlastitog identiteta, ne samo teoretski, već na konkretnim primjerima triju manifestacija središnje Istre. Tema je obrađena u pet poglavlja. Prvo poglavlje sadrži pregled razvoja turizma i govori o njegovom najvažnijem akteru – turistu. U drugom poglavlju istaknuta je važnost odgovornog ponašanja svih sudionika u turizmu i postojanja posebne grane opće sociologije koja će nadopunjavati često jednostranu sliku turističke potrošnje koju nudi ekonomija. U trećem poglavlju naglasak je stavljen na identitet i kulturne temelje koji će, jednom zauvijek definirani i valorizirani, biti čvrsto uporište iz kojega će nastati autentičan turistički proizvod po mjeri „novog gosta”. Razrada teme nastavlja se u četvrtom poglavlju, koje govori o značenju događaja općenito, te konkretnije, u turističkoj ponudi Hrvatske, da bi u posljednjem, petom dijelu naslovljenom – Turizam događaja središnje Istre, povezali sve navedeno – teorijska znanja i praktična iskustva organizatora, odgovornost svih sudionika, te vjernost identitetu i kulturnim temeljima pri osmišljavanju originalnih koncepcija. U ovom poglavlju opisane su sljedeće manifestacije: „Vikend tartufa” u Buzetu, „Smotra vina središnje Istre” u Gračišću i „Fešta pres štrumienti” u Lindaru. Tijekom istraživanja i obrade teme Turizam događaja primjenjivane su metode analize i sinteze, indukcije i dedukcije, kompilacije, intervjuiranja, deskripcije i komparacije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_167
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 18 Nov 2011 12:57
Zadnja promjena: 18 Nov 2011 12:57
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/389

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku