E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konkurentnost hrvatskog gospodarstva

Fraccaro, Isada (2010) Konkurentnost hrvatskog gospodarstva. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (582kB)

Sažetak

Konkurentnost nacionalnog gospodarstva nije naslijeđena niti statična kategorija, već je izložena stalnim promjenama u okruženju. Nacionalno vijeće za konkurentnost pojam konkurentnosti definira kao sposobnost postizanja tržišnog uspjeha koji vodi visoko produktivnom gospodarstvu i poboljšanom životnom standardu za cjelokupno stanovništvo. Pitanje konkurentnosti, posebice u maloj otvorenoj ekonomiji kao što je Hrvatska, mora se stoga gledati kroz sposobnosti cjelokupnog gospodarstva i društva da uspješno posluju u novom ekonomskom okruženju proširene Europske unije i u svjetskoj ekonomiji, gdje tržišta i proizvodne lokacije postaju globalni. Hrvatska se danas nalazi na svojevrsnoj prekretnici zbog koje je važno kvalitetno sagledati i ocijeniti vlastitu konkurentsku poziciju i sposobnost napredovanja. Hrvatska kao zemlja sprema se na ubrzano uključenje u Europsku uniju, i u tom procesu bitno je da su svi ključni sudionici u kreiranju i provedbi gospodarske politike i razvoja upoznati s realnošću i svjesni nužnosti ubrzanih promjena u područjima bitnim za konkurentsko izrastanje Hrvatske. Pri tome je važan i pogled unaprijed, jer na promicanje konkurentnosti na nacionalnoj razini i razini poduzeća treba gledati kao na jedinstvenu priliku. Budući da Hrvatskoj predstoje intenzivne aktivnosti na pridruživanju Europskoj uniji, moguće je očekivati daljnje poboljšanje naše konkurentske pozicije temeljem poboljšanja kvalitete institucionalnog sustava i povećane atraktivnosti za inozemna ulaganja. Ne nastavimo li provoditi reforme koje trebaju omogućiti oslobađanje domaćih poduzetničkih potencijala na razini regija i poticanje suradnje domaćeg i inozemnog kapitala, ta će poboljšanje u pozicioniranju na svjetskoj rang listi biti privremena. Napredak male zemlje kakva je Hrvatska u osnovi ovisi o sposobnosti da proizvodi i prodaje robu i usluge na tržištima diljem svijeta, odnosno ovisi o njezinoj produktivnosti. Stoga je važno biti konkurentan te provoditi takve razvojne politike i mjere koje će stvoriti uvjete za rast produktivnosti u slijedećim desetljećima. Napredak Hrvatske nalazi se u rukama svih nas i u našoj sposobnosti da partnerskim pristupom kreiramo takve konkurentske snage i okruženje koji će nam omogućiti priključivanje skupini 40 najkonkurentnijih zemalja svijeta.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Afrić-Rakitovac, Kristina
Dodatne informacije: 2010/17
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 17 Nov 2011 13:06
Zadnja promjena: 16 May 2014 15:46
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/417

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku