E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Društveno odgovorno poslovanje na primjeru trgovačkog društva Maistra d.d. Rovinj

Popović, Tijana (2010) Društveno odgovorno poslovanje na primjeru trgovačkog društva Maistra d.d. Rovinj. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (501kB)

Sažetak

Cilj ovog rada je analizirati razinu implementacije koncepcije društveno odgovornog poslovanja u poduzeću Maistra d.d. Rovinj. Rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od pet poglavlja. Drugo poglavlje objašnjava sam pojam održivog razvoja, govori koja su bitna obilježja, dimenzije OR koje mogu biti gospodarska, društvena i okolišna te kakav bi trebao biti odnos poduzetništva prema održivom razvoju. Treći dio razrađuje bit ovoga rada, tj. objašnjava pojam i razvoj koncepcije društveno odgovornog poslovanja, internu i eksternu dimenziju, temeljna područja društveno odgovornog poslovanja te načine i prednosti uvođenja koncepcije u poslovanje poduzeća. Četvrti dio pojašnjava situaciju u Hrvatskoj, kako je tekao proces uvođenja društveno odgovornog poslovanja i koje su preporuke za daljnji razvoj koncepcije u Hrvatskoj. Peti dio predstavlja trgovačko društvo Maistru d.d. te njihovu turističku ponudu i proizvod, daje uvid u povijesne podatke razvoja poduzeća te njegovu misiju i viziju. Šesti dio analizira kako se koncepcija društveno odgovornog poslovanja primjenjuje u poduzeću Maistra d.d. te se razmatraju odabrani elementi implementiranja interne i eksterne dimenzije DOP-a. Društveno odgovorno poslovanje predstavlja koncepciju poslovanja kojom poduzeća ostvaruju profit, ali se i zadovoljavaju društveni i kriteriji zaštite okoliša s krajnjim ciljem održivosti i interakcije sa svim ostalim dionicima. Prednost je to što poslovni subjekti odlučuju o uvođenju društveno odgovornog poslovanja u svoje poduzeće na dobrovoljnoj osnovi. Iako je u svijetu pojam društveno odgovornog poslovanja dosta poznat i primijenjen u gospodarstvu, manageri u Hrvatskoj nisu dovoljno informirani o tome kako je društveno odgovorno poslovanje izvor konkurentnosti te da pruža niz drugih prednosti poslovanja. Sve ono što neko poduzeće proizvodi, tehnologija koju koristi, kako pri tome utječe na okoliš, kako zapošljava, osposobljava i utječe na razvoj vlastitih ljudi, kako ulaže u društvenu zajednicu i poštuje ljudska i radna prava, kako kupuje i prodaje na tržištu - sve to zajedno određuje ukupan utjecaj tog poduzeća na društvo. Bit društvene odgovornosti sastoji se u održavanju dobrih odnosa, ne samo s potrošačima, već sa svima zainteresiranima za poslovanje poduzeća, ali sve se to radi na dobrovoljnoj osnovi. Održivi razvoj mora započeti od svakog pojedinca, promjenama naših osobnih vrijednosti, a nastavlja se prenošenjem tih promjena na sva područja našeg života.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Afrić-Rakitovac, Kristina
Dodatne informacije: 2010/19
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 18 Nov 2011 10:42
Zadnja promjena: 16 May 2014 15:46
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/419

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku