Delcaro, Raffaele (2010) Baze podataka za potrebe elektroničke trgovine. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Elektronička trgovina kao sastavni dio elektroničkog poslovanja omogućuje Internet posjetitelju naručivanje proizvoda i usluga tim putem. Kupovanje preko interneta može biti često najbrži pa čak i najjeftiniji način kupovine. Pojavom Internet trgovine stvoreno je novo online tržište koji nema granica bez obzira na države, jezike, valute, kulture, itd. Rad se sastoji od pet poglavlja, dva su teorijska a tri su praktična. Teorije bez prakse su prazne riječi, a praksa bez teorije je nerazumljiva. Zbog toga struktura rada je sastavljena na način da nakon teorijskog prikaza osnovnih pojmova slijedi praktičan primjer. Nakon uvoda objašnjavaju se osnovni pojmovi elektroničkog poslovanja i elektroničke trgovine. Započinje se definiranjem pojmova elektroničkog poslovanja i trgovine, razmatraju se faze razvoja elektroničkog poslovanja i njihove osobnosti. Potom su prikazani sudionici uključeni u razmjeni dobara i usluga elektroničkim putem koji tvore četiri osnovna modela elektroničkih tržišta: B2B, B2C, C2C i G2B. Kao i svaka inovacija i elektronička trgovina ima svoje prednosti i nedostatke, koji su prikazani u idućem poglavlju sa stajališta prodavača i potrošača. Pomoću statističkih podataka su prikazani trendovi elektroničke trgovine u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji. U poglavlju "aplikacije za elektroničke trgovine" najprije je definiran proces Internet kupovine, a zatim je dan primjeri aplikacija za elektroničku trgovinu. Autor je u korisničkom sučelju prikazao simulaciju svih faza kupovine putem Interneta, dok je u administratorskom sučelju prikazan proces dodavanja novog proizvoda. Plaćanje putem Interneta nije moguće bez barem jednog posrednika u kartičnom poslovanju, odnosno bez angažiranja payment gateway providera. U četvrtom poglavlju definira se pojam "Baze podataka", prikazuje se povijesni razvoj modela baze podataka, definira se što je sustav za upravljanje bazom podataka (DBMS) i njegove funkcije, prikazuje se arhitektura baze podataka, klijentsko/poslužiteljska arhitektura baze podataka i razvoj modela podataka odnosno konceptualno, logičkorelacijsko i fizičko modeliranje podataka. Peto poglavlje čini "Baze podataka za elektroničku trgovinu" u kojem se prikazuje primjer relacijskog modela baze podataka za elektroničku trgovinu koji je osnovni model podataka za aplikacije elektroničke trgovine. Šesto i posljednje poglavlje je prikaz baze podataka osCommerce web aplikacije za elektroničku trgovinu. Kroz praktični primjer se prikazuje ranije definirano: elektronička trgovina, proces elektroničke trgovine, administrator, kupac, i baze podataka Prikazani su pozadinski procesi koji se odvijaju u elektroničkoj trgovini, odnosno podaci i njihova obrada nevidljiva korisnicima.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/29 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika |
Datum pohrane: | 17 Nov 2011 13:06 |
Zadnja promjena: | 08 May 2014 12:28 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/430 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |