Efinger, Josipa (2010) Franchising i njegova primjena u hrvatskom gospodarstvu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (452kB) |
Sažetak
Ovaj diplomski rad nosi naziv «Franchising i njegova primjena u hrvatskom gospodarstvu». Autorica se odlučila za ovu temu jer je franchising jedna od najraširenijih strategija međunarodne poslovne suradnje u svijetu te je iznimno zanimljivo dublje upoznavanje franchisinga kao načina poslovanja koji mnogima pruža brz razvoj i širenje diljem svijeta. Prednosti ovog sustava su mnogobrojne i očituju se u rješavanju problema i mogućnosti primjene u gotovo svim gospodarskim djelatnostima. Naime, franchising je poznat i primjenjuje se u unutarnjem i međunarodnom prometu roba i usluga u velikom broju zemalja. Ciljevi ovog diplomskog rada usmjereni su na upoznavanje franchisinga kao ugovornog odnosa te prikazati i opisati prisutnost franchisinga na teritoriju Republike Hrvatske. Diplomski rad je podijeljen na pet dijelova. Nakon uvodnog prvog dijela u drugom dijelu je opisana licenca kao način izlaska na strano tržište. Razjašnjeni su pojam, oblici te prednosti i nedostaci takvog ugovora. U trećem dijelu je pobliže opisan ugovor o franchisingu, od samog početka, dakle nastanka te njegov razvoj do danas. Četvrti dio bavi se društveno-ekonomskim učincima franchisinga. U tom dijelu opisani su razlozi i ciljevi primatelja i davatelja, te njihove obveze, vrijeme trajanja ugovora i prestanak. Također su nabrojane djelatnosti i vrste takvog posla. Franchising u Hrvatskoj istražen je u petom dijelu ovog rada. Kao primjer poduzeća koji je otvoren prema ugovoru o franchisingu uzet je McDonald's Hrvatska d.o.o. Primjer je opisan od samog nastanka, utemeljitelja Kroca pa sve do dolaska u Hrvatsku te razvoja kroz 16 godina postojanja.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/61 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.3 Dinamika gospodarstva. Kretanje gospodarstva 3 Društvene znanosti > 34 Pravo. Pravna znanost > 346 Gospodarsko pravo. Pravo državnog nadzora nad gospodarstvom |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 19:54 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 19:54 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/471 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |